• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-12-13 11:47:46 följande:

Jag blev sjukskriven för illamående förra gången och det var inga som helst problem. Gå genom MVC så borde du hitta en välvillig läkare ;)

Jag tänkte att jag skulle ringa min bm imorgon och se vad hon säger.

Jag vill verkligen inte bli sjukskriven men känner att jag inte har något val.

Har haft jätteont i bebismagen i några dagar nu och blir såklart orolig.
  • frucgsvensson
    hatten skrev 2015-12-13 14:43:18 följande:

Jag har fått den uppfattningen att det är "lätt" att bli sjukskriven under graviditeten. Det är ingen vits att plåga sig själv, lyssna på vad din kropp orkar med!

Ja. Nu orkar jag verkligen inget mer. Mår illa som bara den och är svimfärdig hela tiden. Sover 2-3 timmar per natt och sen inget mer fastän jag är jättetrött. Blir en ond cirkel allting med stress och dåligt mående.
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2015-12-13 17:12:30 följande:

Ja. Nu orkar jag verkligen inget mer. Mår illa som bara den och är svimfärdig hela tiden. Sover 2-3 timmar per natt och sen inget mer fastän jag är jättetrött. Blir en ond cirkel allting med stress och dåligt mående.

Kanske det blir bättre bara du får ta det lugnt och vila några dagar! Vilken vecka är du i?
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-12-13 17:12:30 följande:

Men fy vad jobbigt. Du måste se om du kan få bli sjukskriven. :/
  • Gweny

Igår gick jag in i v.15 och känner små kittlande snabba ryck från magen ibland.

Ska även ringa imorgon och boka tid för RUL.

• frucgsvensson
    hatten skrev 2015-12-13 17:45:38 följande:

Kanske det blir bättre bara du får ta det lugnt och vila några dagar! Vilken vecka är du i?

Vecka 16. Ja, jag ska träffa en läkare idag. Pratat med barnmorskan om andra alternativ men hon sa på en gång att jag måste bli sjukskriven.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-12-14 10:37:03 följande:

Men fy vad jobbigt. Du måste se om du kan få bli sjukskriven. :/

Ja, det är fruktansvärt. Har aldrig förstått hur mycket sömnen betyder egentligen förrän nu.
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2015-12-14 11:05:38 följande:

Vecka 16. Ja, jag ska träffa en läkare idag. Pratat med barnmorskan om andra alternativ men hon sa på en gång att jag måste bli sjukskriven.

Så bra att hon tyckte det!
  • hatten
    Gweny skrev 2015-12-14 10:39:22 följande:

Igår gick jag in i v.15 och känner små kittlande snabba ryck från magen ibland.

Ska även ringa imorgon och boka tid för RUL.

Går in i vecka 16 i morgon och har också känt något som jag tror kan vara bebisens rörelser :)
  • Gweny
    hatten skrev 2015-12-14 13:48:42 följande:

Går in i vecka 16 i morgon och har också känt något som jag tror kan vara bebisens rörelser :)

Verkligen mysigt!!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15