• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-12-27 07:52:58 följande:

Ni  får gärna hålla alla tummar och tår ni har för mig och min man som ska på RUL i morgon!

Vi har redan sett en till synes frisk bebis på KUB-test i vecka 12+ men nu vill vi se en frisk och kry bebis imorgon också i vecka 18+3

Så kul med rul, kommer se bra ut!
  • Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-27 08:50:36 följande:

V. 20 nu och nu händer det grejer! Kan definitivt känna sparkar nu! Så mysigt! T.om. så det syns lite på utsidan. Mår väldigt bra! Imorgon är det RUL!

Så kul! Kan din man också känna nudå? Min längtar tills dess.
  • frucgsvensson

Vad härligt att någon här har börjat känna rörelser! Jag tänkte på det häromdagen när det kommer börja kännas, men det tar väl ett tag iallafall då det är första barnet.

Jag längtar jättemycket till vårt RUL nu. Vill se ett livstecken snart innan jag blir tokig! Har ju inte sett lilla livet sedan vecka 9!

Lycka till på RUL! :)

• odie

Grattis allihopa till era graviditeter!

Gjorde ivf 23 september - 12 oktober och är idag i v. 13+2 så nu har vi äntligen börjat tro på det det är sant och vi har börjat berätta för familjen och vännerna! Såg den lill* på kub i tisdags och kunde verkligen inte vara lyckligare! Nu längtar vi till juni!

• Sälma Riit

Jag känner också rörelser och min man har också känt! Lyckos er som mår bra. Jag kräks fortfarande, fast kanske inte lika ofta som förut. Är i v 19, snart 20. Har heller inte gått upp ett gram fastän magen syns mycket nu. Har helt gått över till gravkläder. Men snart är halva loppet klart :)

• Gweny

Odie>> välkommen & grattis!

Gick in i v.17 idag, det rullar på. Köpte några mamma-tröjor på rean idag, men affärerna har inget stort utbud. Även första bebisbodyn, då dem reade ut ett motiv jag så gärna ville ha.

• frucgsvensson

HALSBRÄNNA!! Det brinner så in i bomben efter vad jag än äter! Kaffe/the dricker jag inte längre. Varken Novalucol, gavicon får jag i mig pga hulkande och spyfärdig. Samarin fungerar för en liten stund bara. Mjölk hjälper ej. Har någon provat losec? Det står rådfråga läkare då det gäller dom, men tänkte kolla om de haft någon effekt innan jag pratar med läkare/BM.

• Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-12-27 21:30:44 följande:

HALSBRÄNNA!! Det brinner så in i bomben efter vad jag än äter! Kaffe/the dricker jag inte längre. Varken Novalucol, gavicon får jag i mig pga hulkande och spyfärdig. Samarin fungerar för en liten stund bara. Mjölk hjälper ej. Har någon provat losec? Det står rådfråga läkare då det gäller dom, men tänkte kolla om de haft någon effekt innan jag pratar med läkare/BM.

Jag äter omaprozol, samma substans som losec och de är bra. Fast jag kan å andra sidan inte leva utan dem så jag kanske inte är rätt person att uttala mig. Jag äter det även ogravid pga öppen magmun och läkare har under hela processen varit medvetna om det. Bm sa inget om det heller.
  • utandig

Hej tjejer, jag tror det är kört här Gråter.Igår vaknade jag med sån hejdundrans migrän för att inatt vakna med mensvärken from hell och senare späddes de på med klassiska ryggsmärtan och även skärande smärta i underlivet. Har inte kommit en ända droppe blod men detta känns absolut som skit. Är idag i vecka 5+7 . satte in två st tvådagarsodlade. Någon som haft det samma och ändå klarat sig? 

• hatten
    utandig skrev 2015-12-28 07:53:11 följande:

Hej tjejer, jag tror det är kört här .Igår vaknade jag med sån hejdundrans migrän för att inatt vakna med mensvärken from hell och senare späddes de på med klassiska ryggsmärtan och även skärande smärta i underlivet. Har inte kommit en ända droppe blod men detta känns absolut som skit. Är idag i vecka 5+7 . satte in två st tvådagarsodlade. Någon som haft det samma och ändå klarat sig? 

Jag har flera gånger trott att det varit kört då jag fått kraftig mensvärk, speciellt i början.. men är idag i v 16+6 och allt ser bra ut. Jag blödde tom lite i v 6 tror jag det var..

Håller tummarna för dig! :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15