• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    CarMa skrev 2015-12-10 21:08:13 följande:

Hur mycket har ni ökat i vikt sedan ni blev gravida?

Inte ett gram. Har till och med gått ner något, men det har jag gått upp igen så +-0. Men så har jag ju spytt som en gris också samt var inte direkt smal från början.
  • Jasmin Karlsson

2 kg (är i v 17). Gick ner 1 kg i början eftersom jag mådde illa och hade svårt att äta. Är normalviktig.
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2015-12-10 19:58:50 följande:

Nej inte ett dugg kul, vaknar runt tre av att armen är borta och måste skaka liv i den, sen börjar smärtan så fort den vaknar. Kan göra ont i upp till 30 min! Usch och fy.. Jag ska till bm den 21/12 så det är inte så långt kvar

Vaknar också 3-4 varenda natt. Spelar ingen roll hur tidigt eller sent jag lägger mig. Alltid samma tid. Och otroligt jobbigt då man jobbar!
  • Lutetzia

Är v 12 och har inte gått upp något. Senast jag vägde mig visade vågen 0,8 kg mindre än innan jag blev gravid. Har inte kräkts men mått lite lätt illa konstant och har haft svårt att äta stora portioner. 

Tror att magen kanske har börjat växa lite på riktigt nu. Den har varit svullen sen jag  plussade men nu känns det som att den har växt lite längre ner.
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-12-10 19:58:50 följande:

Nej inte ett dugg kul, vaknar runt tre av att armen är borta och måste skaka liv i den, sen börjar smärtan så fort den vaknar. Kan göra ont i upp till 30 min! Usch och fy.. Jag ska till bm den 21/12 så det är inte så långt kvar

Håller tummarna för att det går över eller att det finns något som kan lindra det! Skönt att du får komma dit innan jul :)
  • Junilängtan

Jag har gått upp omkring två kilo :)
  • ettplusettlikamednoll

Är i vecka 16+1 (17) och har gått upp 1,7kg. Och dessa 1,7kg har jag gått upp senaste två veckorna.. Hehe :)
  • frucgsvensson

Jag måste försöka bli sjukskriven. Jag mår inte alls bra. Jag sover noll och ingenting typ. Får en fruktansvärd huvudvärk och blir illamående pga sömnen. Jag blir deppig och får yrsel. Känner inte igen mig själv!

Är det en omöjlighet att bli sjukskriven tror ni? Åtminstone två veckor åt gången. Och sen försöka komma fram till någon lösning hur jag ska kunna sova.. Sömntabletter i värsta fall.

Jag är trött på att gråta och må både psykiskt och fysiskt dåligt nu! Och samtidigt känna pressen från jobbet i ryggen med långa pass och extremt tungt arbete (vården).

• Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-12-13 08:03:24 följande:

Jag måste försöka bli sjukskriven. Jag mår inte alls bra. Jag sover noll och ingenting typ. Får en fruktansvärd huvudvärk och blir illamående pga sömnen. Jag blir deppig och får yrsel. Känner inte igen mig själv!

Är det en omöjlighet att bli sjukskriven tror ni? Åtminstone två veckor åt gången. Och sen försöka komma fram till någon lösning hur jag ska kunna sova.. Sömntabletter i värsta fall.

Jag är trött på att gråta och må både psykiskt och fysiskt dåligt nu! Och samtidigt känna pressen från jobbet i ryggen med långa pass och extremt tungt arbete (vården).

Jag blev sjukskriven för illamående förra gången och det var inga som helst problem. Gå genom MVC så borde du hitta en välvillig läkare ;)
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2015-12-13 08:03:24 följande:

Jag har fått den uppfattningen att det är "lätt" att bli sjukskriven under graviditeten. Det är ingen vits att plåga sig själv, lyssna på vad din kropp orkar med!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15