• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-29 12:38:55 följande:

Tvåäggs, det sattes in 2 embryon (FET) och man har kunnat se en tydlig skiljevägg mellan dem på UL. :)

Helt fantastiskt! Måste ju vara så fräckt att se 2 st! Vad säger din man och familj om att det blir 2?

Har hag säkert redan nämnt, men i höstas fick en på jobbet tvåäggstvillingar, flickor. Så söta!
  • frucgsvensson
    utandig skrev 2015-12-28 20:37:41 följande:

Först å främst Jasmina GRATTIS! gud va roligt!

Jag va på akuten idag efter ett samtal med IVF kliniken. Dom ville att ja skulle åka in ifall de kunde va utomhavande. Det verkar de inte vara. dock sa läkaren att han inte kunde se någon blödning och att slemhinnan såg fint ut, livmodertappen va stängd och han hittade en säck med gulsäck på 8mm han sa att den va något liten och så här tidigt dvs enligt honom 5+5 idag att hitta en liten plutt. han letade febrilt men kunde inte hitta. Hade dock kvar en del vätska i buken OCH dessutom hittade han en säck till som låg långt ner uttryckte han sig, han sa alltså de ser ut som om kroppen vill att den ska bort men den andra ligger fint där den borde. Han kunde varken säga bu eller Bä.Men jag känner mig faktiskt lugn att de inte va något allvarligt fel på mig iaf.Ni andra IVF:are när såg ni hjärtat?  vänligen säg gärna vecka plus dagar, alla verkar räkna olika. :)

Vi fick tid för VUL rätt sent vad jag förstår då jag läst härinne. I vecka 9 (8+0) såg vi ett tydligt hjärta.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-12-28 19:26:45 följande:

Omaprozol är billigare, men samma sak :) Funkar det tycker du?

Ja, men de hade bara losec på det apotek jag var på. Har faktiskt inte tagit någon ännu. Igår somnade jag för natten kl 18 och det är på kvällar jag får värst problem.
  • Jasmin Karlsson
    Gweny skrev 2015-12-29 14:45:50 följande:
    Helt fantastiskt! Måste ju vara så fräckt att se 2 st! Vad säger din man och familj om att det blir 2?

Har hag säkert redan nämnt, men i höstas fick en på jobbet tvåäggstvillingar, flickor. Så söta!
    Min man gillar tvillingar, han tycker det är effektivt att få två på en gång, haha, han tänker nog inte så realistiskt över det extra jobb det innebär.
    Min mamma blev först glad när jag berättade om graviditeten men typ rädd när jag sa att det är tvillingar (särskilt om det hade varit två pojkar). Tycker det är tråkigt med såna reaktioner, att det är roligt när man berättar att man är gravid men att folk typ fruktar tvillingar för att man tänker att det är jättejobbigt att ta hand om.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-12-29 17:20:08 följande:
    Ja, men de hade bara losec på det apotek jag var på. Har faktiskt inte tagit någon ännu. Igår somnade jag för natten kl 18 och det är på kvällar jag får värst problem.
    Ah ok! Stackare att du är så trött. Hoppas att det hjälper. För mig är det mest sura uppstötningar som är problemet. Speciellt när jag har ätit saker som är gott men inte nyttigt :)
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-12-29 19:21:16 följande:

Ah ok! Stackare att du är så trött. Hoppas att det hjälper. För mig är det mest sura uppstötningar som är problemet. Speciellt när jag har ätit saker som är gott men inte nyttigt :)

Jag har haft problem länge med sömnen, nu är jag lite förkyld också så det gjorde väl att jag somnade extremt tidigt igår.
  • Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-29 17:55:13 följande:

Min man gillar tvillingar, han tycker det är effektivt att få två på en gång, haha, han tänker nog inte så realistiskt över det extra jobb det innebär.

Min mamma blev först glad när jag berättade om graviditeten men typ rädd när jag sa att det är tvillingar (särskilt om det hade varit två pojkar). Tycker det är tråkigt med såna reaktioner, att det är roligt när man berättar att man är gravid men att folk typ fruktar tvillingar för att man tänker att det är jättejobbigt att ta hand om.

Jo kan tro många tänket så. Men dubbel glädje också.
  • utandig
    Junilängtan skrev 2015-12-28 21:12:37 följande:
    Jag gjorde vul v. 8+5, då syntes det pickande hjärtat. Det är väl oftast efter 6 fullgångna veckor som hjärtat börjar synas om jag inte missminner mig?

Även om det är svårt, försök att slappna av inför ditt ul nästa vecka, tror nog att du kommer få se ett (eller två) pickande hjärta :)
    Tack så mycket :) ah de e kanske ovanligt att se hjärtat så tidigt. I mitt fall har jag vart inne en gång i veckan sen behandling och fått syrgas, blodprov,dropp å allt möjligt eftersom min kropp haft en kraftigt negativ reaktion denna gången. Nu kan vi bara hoppas hoppas tills på  måndag. är inte så många dagar kvar men som ni alla vet...det är en evighet ;). Kram på er tjejer. 
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15