• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit

Ingen som mår illa? V 20 nu och har spytt som en gris ikväll. När ska detta upphöra???

• Hoppsan2016

Jag började må illa igen.... Har inte gjort det på några veckor och är den tillbaka bläää

Sälma Riit skrev 2015-12-30 23:10:25 följande:

Ingen som mår illa? V 20 nu och har spytt som en gris ikväll. När ska detta upphöra???

• Hoppsan2016

Vad roligt att vi är fler som väntar tjejer i tråden. Jag väntar också en tjej :)

Själv har jag foglossning från helvete!!! Kan knappt gå och har ont överallt. Är i v 17 nu

• Gweny

Mådde illa nu på kvällen och sura uppstötningar. Skulle ta mina tabletter och då spydde jag. Inte gjort innan. "Bara" mått lite illa i början. Är i v.17
  • Junilängtan

Jag kan må illa lite till och från, mest om jag misskött maten. Tack och lov har jag inte kräkts något nämnvärt alls. Lider med dig! :(
  • Sälma Riit

Jag har framförallt en dålig smak i munnen som får mig att må dåligt. Tuggar tuggummi och äter halstabletter men spyr snart på det också. Någon som känner igen det? Hade inte det förra grav. Äckligast eftersmak ger mjölk så det har jag nästan slutat med helt. Kan inte äta sent på kvällen för jag vill kunna känna den totala fräschheten av tandborstningen. Lite jobbigt.

• Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2015-12-31 10:35:11 följande:

Jag har framförallt en dålig smak i munnen som får mig att må dåligt. Tuggar tuggummi och äter halstabletter men spyr snart på det också. Någon som känner igen det? Hade inte det förra grav. Äckligast eftersmak ger mjölk så det har jag nästan slutat med helt. Kan inte äta sent på kvällen för jag vill kunna känna den totala fräschheten av tandborstningen. Lite jobbigt.

Nu har du ju säkert provat det mesta för att lindra illamåendet, men har du provat ingefära? Sägs ju lindra mycket av illamåendet för många. Jag vet att jag drack ingefärste rätt så ofta i början av graviditeten, kan ju vara en anledning till att jag mådde så pass bra. Ger ju dessutom en relativt fräsch smak i munnen efteråt enligt mig :)

Från en sak till en annan... Gick på en långpromenad imorse och fick efter en stund förbannat ont i ljumsken och har det fortfarande. Kan foglossning kännas där? :/
  • hatten
    Junilängtan skrev 2015-12-31 15:32:46 följande:

Nu har du ju säkert provat det mesta för att lindra illamåendet, men har du provat ingefära? Sägs ju lindra mycket av illamåendet för många. Jag vet att jag drack ingefärste rätt så ofta i början av graviditeten, kan ju vara en anledning till att jag mådde så pass bra. Ger ju dessutom en relativt fräsch smak i munnen efteråt enligt mig :)

Från en sak till en annan... Gick på en långpromenad imorse och fick efter en stund förbannat ont i ljumsken och har det fortfarande. Kan foglossning kännas där? :/

Jag har foglossning och det känns mest i korsryggen och lite längre ner men just vid promenader är det som att smärtan skulle börja stråla ner i ljumskarna.. så jag har tänkt att det är foglossning.
  • hatten

Vill önska ett Gott nytt år åt er alla! Tänk vilket spännande år vi har framför oss!

• Junilängtan
    hatten skrev 2015-12-31 15:44:27 följande:

Jag har foglossning och det känns mest i korsryggen och lite längre ner men just vid promenader är det som att smärtan skulle börja stråla ner i ljumskarna.. så jag har tänkt att det är foglossning.

Okej, får hoppas att det inte blir värre då. Får bli lite kortare och lugnare promenader framöver :(

Gott nytt år! :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15