• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2015-12-21 18:33:35 följande:

Rul gick bra och vi pustar ut! Imorgon v 19.

Så skönt!
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2015-12-21 20:44:54 följande:
    Så skönt!
    Ja, det är verkligen skönt! Men barnmorska som gjorde undersökningen var knepig. Hon lugnade aldrig vår oro utan sa bara "enligt de parametrar jag har tittat på så bla bla bla". Ville mest skrika: Men du rekommenderar inte abort??? (Jag har kompisar som fått höra att barnet inte kan leva utan för deras kroppar.)
  • Frutopia
    Sälma Riit skrev 2015-12-21 21:28:28 följande:
    Ja, det är verkligen skönt! Men barnmorska som gjorde undersökningen var knepig. Hon lugnade aldrig vår oro utan sa bara "enligt de parametrar jag har tittat på så bla bla bla". Ville mest skrika: Men du rekommenderar inte abort??? (Jag har kompisar som fått höra att barnet inte kan leva utan för deras kroppar.)
    Usch vad hemskt. Man är ju så utsatt och då vill man bli lugnad!
  • Gweny

Ja fy...det vill man ju bli. Vi har ju gått igenom tillräckligt med oro och undran...

• Sälma Riit
    Frutopia skrev 2015-12-21 21:50:25 följande:
    Usch vad hemskt. Man är ju så utsatt och då vill man bli lugnad!
    Precis! Och jag är en intelligent kvinna, jag förstår att hon inte kan sia om framtiden.
  • Gweny

Vill önska er en god jul!!

Längtar lite extra till juldagarna nu, då vi kommer betätta för våra familjer på lite olika överrraskningssätt.

Dock blivit vrålförskyld nu, suck!

• frucgsvensson

Idag går vi in i vecka 17. 40, 3% avklarade! Märkligt att det snart har gått halva tiden redan. Tycker att det går jättefort samtidigt som det går jättesegt.

Ny känslig grej: matrester, köket överhuvudtaget är otroligt jobbigt. Har haft så innan med, men då har jag kunnat andas med munnen, men nu kan jag inte ens SE maten innan jag hulkar! Uuuuff!

Trevlig jul!

• Junilängtan
    Gweny skrev 2015-12-22 09:41:58 följande:

Vill önska er en god jul!!

Längtar lite extra till juldagarna nu, då vi kommer betätta för våra familjer på lite olika överrraskningssätt.

Dock blivit vrålförskyld nu, suck!

God jul!

Du får berätta deras reaktioner sen! :D
  • Gweny

Frucg>> hoppas det inte blir för jobbigt för dig nu med all julmat och lukter som blir! Skönt att veckorna tickar på.

Junilängtan>> det ska jag göra.

• utandig

Hej tjejer, 
    Jag har förra veckan klarat mig förbi mensdagen och fått fina plus. Fick först 1-2 veckor på CB och sen 2-3 veckor. Nu undrar jag om någon av er har testat med dessa tester och när ni isf slog över till 3+ veckor på testet? Jag har haft ganska svåra komplikationer med överstimmulering. Har haft jätte ont i ryggen och magen från dagen vårat 2 dagars sattes in. Igår hade jag jätte ont i ryggen men inte magen och sen på kvällen försvann allt vad heter ont eller symtom .absolut ingenting med andra ord :/ någon som vart med om detta? 

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15