• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2015-12-17 09:22:27 följande:

Också v 18, men RUL på måndag. Jag tror mig också känna rörelser, men det kan vara något annat.

Hade en fasansfull dröm inatt! Drömde att jag var ensam på RUL och liten var död. Jag skrek ut min sorg och ville ta livet av mig, men hejdade mig när jag kom att tänka på min son. Vaknade och grät av lättnad. 

Fyy vilken hemsk dröm!

Man kan verkligen få helknäppa drömnar när man är gravid.
  • Jasmin Karlsson

Om läkaren anser att det är bäst att jag blir sjukskriven eller om jag märker att det blir tungt är det klart att jag kommer acceptera det. Jag har haft en längre period nu av ledighet (föräldraledig med min stora son) så jag vet inte hur det kommer vara att jobba nu. Får väl se hur det går. Är ändå skönt att vara hemma nu och vila, men kan också bli lite långtråkigt.

• Lulak1

Igår hade vi RUL. Allt ser ut perfekt ut, så skönt att veta att allt bra innan JUL.
    Snart halva tiden är klart. 

Önskar alla en mysigt och trevligt Jul !

• Gweny
    Lulak1 skrev 2015-12-18 11:19:03 följande:

Igår hade vi RUL. Allt ser ut perfekt ut, så skönt att veta att allt bra innan JUL.

Snart halva tiden är klart. 

Önskar alla en mysigt och trevligt Jul !

Vad härligt! Nu börjar en mer spännande tid med mage som växer och mer rörelser. Längtar!

Du har ingen bild från rul?
  • Lulak1

Vi fick både digitala och och papper. De var jätte trevliga och förklarade allt .
    Sparkar känner jag från några veckor tillbaka och nu tom pappan kände det med hand. 

Håller tummarna för alla att allt ska bli bra !

• frucgsvensson

Jag har börjat läka råmjölk! Redan i vecka 16 (snart 17). Är fuktig hela tiden.

Något jag blev orolig över var att det är lite lite blod i från ena bröstet, så det ska jag ta upp med min BM på måndag.

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-12-19 14:22:12 följande:

Jag har börjat läka råmjölk! Redan i vecka 16 (snart 17). Är fuktig hela tiden.

Något jag blev orolig över var att det är lite lite blod i från ena bröstet, så det ska jag ta upp med min BM på måndag.

Råmjölk kan börja komma redan nu, men låter ju lite skumt med blod. Kanske bara är lite känsliga kärl nu.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-12-19 22:50:09 följande:

Råmjölk kan börja komma redan nu, men låter ju lite skumt med blod. Kanske bara är lite känsliga kärl nu.

Jo, jag vet att det kan komma redan nu. Och jag har läst lite om blod och det bör undersökas vad jag förstår. Pratade med sjukvårdsupplysningen om det, men det kan tas ned barnmorska på måndag.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-12-19 23:35:12 följande:
    Jo, jag vet att det kan komma redan nu. Och jag har läst lite om blod och det bör undersökas vad jag förstår. Pratade med sjukvårdsupplysningen om det, men det kan tas ned barnmorska på måndag.
    ok, du får berätta vad hon sa...

Jag har iallafall gått in i v.16 idag, känns skönt det tickar på.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15