• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • utandig
    hatten skrev 2015-12-28 09:51:21 följande:
    Jag har flera gånger trott att det varit kört då jag fått kraftig mensvärk, speciellt i början.. men är idag i v 16+6 och allt ser bra ut. Jag blödde tom lite i v 6 tror jag det var..

Håller tummarna för dig! :)
    Tack för tröst, hade du även ont i svanken eller bara kraftig mensvärk? jag e helt uppgiven . kliniken har stängt och ultraljud e först om en vecka. på akuten kommer dom bara tycka jag e konstig som söker , bara att vänta brukar dom säga som vi alla vet. 
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-12-27 23:28:54 följande:

Jag äter omaprozol, samma substans som losec och de är bra. Fast jag kan å andra sidan inte leva utan dem så jag kanske inte är rätt person att uttala mig. Jag äter det även ogravid pga öppen magmun och läkare har under hela processen varit medvetna om det. Bm sa inget om det heller.

Okej! Jo, jag köpte losec idag. Det står på 1177 att det är okej bara man följer doseringen som anges på förpackningen.
  • frucgsvensson
    utandig skrev 2015-12-28 07:53:11 följande:

Hej tjejer, jag tror det är kört här .Igår vaknade jag med sån hejdundrans migrän för att inatt vakna med mensvärken from hell och senare späddes de på med klassiska ryggsmärtan och även skärande smärta i underlivet. Har inte kommit en ända droppe blod men detta känns absolut som skit. Är idag i vecka 5+7 . satte in två st tvådagarsodlade. Någon som haft det samma och ändå klarat sig? 

Ja, Gud ja!! Hade mycket sån värk i början! Det är växtvärk. Går in i vecka 18 imorgon :)
  • hatten
    utandig skrev 2015-12-28 11:18:54 följande:

Tack för tröst, hade du även ont i svanken eller bara kraftig mensvärk? jag e helt uppgiven . kliniken har stängt och ultraljud e först om en vecka. på akuten kommer dom bara tycka jag e konstig som söker , bara att vänta brukar dom säga som vi alla vet. 

Jo jag hade nog värk/ont i svanken också. Det ska väl kännas lite då livmodern och bebisen växer :)
  • Gweny
    utandig skrev 2015-12-28 07:53:11 följande:

Hej tjejer, jag tror det är kört här .Igår vaknade jag med sån hejdundrans migrän för att inatt vakna med mensvärken from hell och senare späddes de på med klassiska ryggsmärtan och även skärande smärta i underlivet. Har inte kommit en ända droppe blod men detta känns absolut som skit. Är idag i vecka 5+7 . satte in två st tvådagarsodlade. Någon som haft det samma och ändå klarat sig? 

Vi få tro att allt är bra! Värk kan många ha. Jag trodde själv det värsta, hade tom störtblödning..rejält. Men ändå gått bra. Vet hur det är att oroa sig, kram!!
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-12-28 13:41:38 följande:
    Okej! Jo, jag köpte losec idag. Det står på 1177 att det är okej bara man följer doseringen som anges på förpackningen.
    Omaprozol är billigare, men samma sak :) Funkar det tycker du?
  • Jasmin Karlsson

Var på RUL idag. Fick se två friska bebisar som sprattlade, hade alla fingrar och tår osv. Det är två flickor! Sötchock! Jag har ju redan en son så det är drömmen att få två flickor! Kan nästan inte tro att det är sant... Jag ska bli trebarnsmamma!

• utandig

Först å främst Jasmina GRATTIS! gud va roligt!
    Jag va på akuten idag efter ett samtal med IVF kliniken. Dom ville att ja skulle åka in ifall de kunde va utomhavande. Det verkar de inte vara. dock sa läkaren att han inte kunde se någon blödning och att slemhinnan såg fint ut, livmodertappen va stängd och han hittade en säck med gulsäck på 8mm han sa att den va något liten och så här tidigt dvs enligt honom 5+5 idag att hitta en liten plutt. han letade febrilt men kunde inte hitta. Hade dock kvar en del vätska i buken OCH dessutom hittade han en säck till som låg långt ner uttryckte han sig, han sa alltså de ser ut som om kroppen vill att den ska bort men den andra ligger fint där den borde. Han kunde varken säga bu eller Bä.Men jag känner mig faktiskt lugn att de inte va något allvarligt fel på mig iaf.Ni andra IVF:are när såg ni hjärtat?  vänligen säg gärna vecka plus dagar, alla verkar räkna olika. :)

• Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-28 19:33:50 följande:

Var på RUL idag. Fick se två friska bebisar som sprattlade, hade alla fingrar och tår osv. Det är två flickor! Sötchock! Jag har ju redan en son så det är drömmen att få två flickor! Kan nästan inte tro att det är sant... Jag ska bli trebarnsmamma!

Åh, stort grattis till dig/er! :D
  • Junilängtan
    utandig skrev 2015-12-28 20:37:41 följande:

Först å främst Jasmina GRATTIS! gud va roligt!

Jag va på akuten idag efter ett samtal med IVF kliniken. Dom ville att ja skulle åka in ifall de kunde va utomhavande. Det verkar de inte vara. dock sa läkaren att han inte kunde se någon blödning och att slemhinnan såg fint ut, livmodertappen va stängd och han hittade en säck med gulsäck på 8mm han sa att den va något liten och så här tidigt dvs enligt honom 5+5 idag att hitta en liten plutt. han letade febrilt men kunde inte hitta. Hade dock kvar en del vätska i buken OCH dessutom hittade han en säck till som låg långt ner uttryckte han sig, han sa alltså de ser ut som om kroppen vill att den ska bort men den andra ligger fint där den borde. Han kunde varken säga bu eller Bä.Men jag känner mig faktiskt lugn att de inte va något allvarligt fel på mig iaf.Ni andra IVF:are när såg ni hjärtat?  vänligen säg gärna vecka plus dagar, alla verkar räkna olika. :)

Jag gjorde vul v. 8+5, då syntes det pickande hjärtat. Det är väl oftast efter 6 fullgångna veckor som hjärtat börjar synas om jag inte missminner mig?

Även om det är svårt, försök att slappna av inför ditt ul nästa vecka, tror nog att du kommer få se ett (eller två) pickande hjärta :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15