• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-01-11 20:34:44 följande:
    Åh, är det helt säkert? Jag hittar ingen riktig information om hur det är egentligen. Skriver på ett annat forum också ibland och frågade samma och där var svaret jag skrev ovan. Tyckte det lät himla konstigt om typ 1 ÅRS föräldrapenning ska bli påverkad av mina 4 veckor (hittils, ska till läkaren imorgon) sjukskrivning!
    Jag var sjukskriven sex veckor förra gången i mitten och sedan fyra veckor till på slutet och det påverkade ingenting.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-11 20:43:37 följande:

Jag var sjukskriven sex veckor förra gången i mitten och sedan fyra veckor till på slutet och det påverkade ingenting.

Okej! Hoppas verkligen att det är så. Jag ska givetvis kolla upp det närmare. Har en del ärenden hos FK redan nu i och med sjukskrivningen.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-01-11 22:04:22 följande:
    Okej! Hoppas verkligen att det är så. Jag ska givetvis kolla upp det närmare. Har en del ärenden hos FK redan nu i och med sjukskrivningen.
    Precis, ring och hör så att du säkert får rätt svar! Men läs på om sgi annars. Det är det som ligger till grund för föräldrapenningen.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-12 06:50:41 följande:

Precis, ring och hör så att du säkert får rätt svar! Men läs på om sgi annars. Det är det som ligger till grund för föräldrapenningen.

Ja, har jag försökt läsa lite om det, men inte tillräckligt för jag har fortfarande inte fått sån bra koll. Men koll med FK och sen läsa om SGI blir min uppgift härnäst :) är ju beredd på att det blir en omställning med ekonomin också, men vill gärna veta HUR mycket det kan skilja ungefär när man är van vid att ha sin inkomst liksom.
  • Gweny

Fler som ska söka havandeskapspenning sen? Jag har haft det innan, men hört dem blivit hårdare att godkänna...

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-12 12:10:21 följande:

Fler som ska söka havandeskapspenning sen? Jag har haft det innan, men hört dem blivit hårdare att godkänna...

Jag kommer att söka det. Min barnmorska tog det som en självklarhet med tanke på mitt jobb (vården), och trodde absolut inte att det skulle nekas. En kollega till mig fick barn i december och hon hade då inga problem. Hon gick i mitten på oktober.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-12 18:44:53 följande:

Jag kommer att söka det. Min barnmorska tog det som en självklarhet med tanke på mitt jobb (vården), och trodde absolut inte att det skulle nekas. En kollega till mig fick barn i december och hon hade då inga problem. Hon gick i mitten på oktober.

Jag är också i vården, borde inte vara några problem. Går ju inte göra vissa saker höggravid!
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-12 21:09:45 följande:

Jag är också i vården, borde inte vara några problem. Går ju inte göra vissa saker höggravid!

Jaha! Vad kul :) vad jobbar du som? Nej, absolut inte. Jag sväller redan endel om både händer och fötter och känner mig liksom så mycket mer begränsad på något vis.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-12 21:58:02 följande:

Jaha! Vad kul :) vad jobbar du som? Nej, absolut inte. Jag sväller redan endel om både händer och fötter och känner mig liksom så mycket mer begränsad på något vis.

Usk, inom rehab. Vi har även växelvård & palliativt. Så mycket tungt & stress.

Du då?
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-12 22:16:42 följande:

Usk, inom rehab. Vi har även växelvård & palliativt. Så mycket tungt & stress.

Du då?

Aaah okej! Också som usk. På ett äldreboende. Vi har även växelvårdsplatser.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15