• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-13 06:41:27 följande:

Går in i vecka 8 idag! Känns som om tiden går så sakta men ändå rätt snabbt. Längtar så tills man kommer till vecka 12!

Jag går in i vecka 7 idag! Håller med om att de känns som tiden går snabbt men samtidigt långsamt!
    Jag är beräknad till 6/6 när är du beräknad till? :)
  • Pyretsmamma82
    Fia80 skrev 2015-10-12 18:04:22 följande:
    Ja detta förstår jag kommer jag också vara. Fick dock lärt mig att jag inte inte i v. 6 utan v 7 (6+1) hahah nåja så när jag gör ultraljud är jag i vecka 10.

Jag är osäker på kub test är för något men de sa att jag skulle se på en film om det. Men jag tror att jag också kommer göra det :)
    Åh! Jag vill också bli framflyttad en vecka. Hihi. Vill göra ul nu!!!

Ja vi får vän
    L se vad som händer på torsdag! :)
  • tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-13 08:32:48 följande:

Jag går in i vecka 7 idag! Håller med om att de känns som tiden går snabbt men samtidigt långsamt!

Jag är beräknad till 6/6 när är du beräknad till? :)

Enligt apparna så är jag också beräknad till 6/6 men barnmorskan flyttade mig till 30/5 men jag tror det blir en junibebis iaf. Barnmorskan räknar på en menscykel på 28 dagar och jag vet att min är ca 36 dagar. Räknar man från när jag hade ägglossning så blir det 6/6.

Man får se när man går på RUL, antar att vi kommer bli flyttade till juni då.

Men jag går efter det barnmorskan säger.
  • Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-13 09:02:40 följande:
    Enligt apparna så är jag också beräknad till 6/6 men barnmorskan flyttade mig till 30/5 men jag tror det blir en junibebis iaf. Barnmorskan räknar på en menscykel på 28 dagar och jag vet att min är ca 36 dagar. Räknar man från när jag hade ägglossning så blir det 6/6.

Man får se när man går på RUL, antar att vi kommer bli flyttade till juni då.

Men jag går efter det barnmorskan säger.
    Ja dom flesta barnmorskorna räknar att man har 28dagars cykel. Jag hade också följt vad BM säger :) det är trots allt RUL som räknas senare så egentligen spelar de inte så stor roll huvudsaken är att bebisen mår bra :)
  • Marty88

Jag mår helt okej, men en del illamående och yrsel. Än så länge inget kräk åtminstone, även om det är svårt att borsta tänderna nu för tiden ;) Större och ömma bröst och har börjat gå upp och kissa på nätterna.. Fryser hur mycket som helst också! V 6+1 idag, inväntar svar från privat gyn om tidigt ultraljud, är ju evigheter kvar till inskrivning hos bm :)
    Hur mår du själv nu?

• littlemissE
    Marty88 skrev 2015-10-13 19:14:45 följande:

Jag mår helt okej, men en del illamående och yrsel. Än så länge inget kräk åtminstone, även om det är svårt att borsta tänderna nu för tiden ;) Större och ömma bröst och har börjat gå upp och kissa på nätterna.. Fryser hur mycket som helst också! V 6+1 idag, inväntar svar från privat gyn om tidigt ultraljud, är ju evigheter kvar till inskrivning hos bm :)

Hur mår du själv nu?

Okej skönt med massa symptom iaf :)

Ja det är rätt tröttsamt att gå upp och kissa på natten. Inatt fick jag tom gå upp 2 ggr.

Om jag bortser från de fruktansvärt ömma boobsen (spec nattetid) hunger och kissandet så känner jag inte av graviditeten speciellt mycket :) är i 6+3 nu :)

Skönt med tidigt ultraljud. Spännande! :) hoppas allt är som det ska med den lille :)
  • tessan120
    littlemissE skrev 2015-10-13 18:04:13 följande:

Hur mår allihopa? :)

Innan idag så har jag knappt märkt av graviditeten. Men idag slog illamåendet till, har aldrig mått så illa. Men jag överlevde en jobbdag och hoppas det är borta till imorgon!

Annars är jag väldigt frusen.
  • littlemissE
    tessan120 skrev 2015-10-13 20:48:33 följande:

Innan idag så har jag knappt märkt av graviditeten. Men idag slog illamåendet till, har aldrig mått så illa. Men jag överlevde en jobbdag och hoppas det är borta till imorgon!

Annars är jag väldigt frusen.

Okej. Usch illamående är inge roligt alls. Hoppas du slipper mer illamående framöver :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016