• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • littlemissE
    Marty88 skrev 2015-10-15 13:14:55 följande:

Ja, och symptomen är starkare denna gång jämfört med förra, så jag hoppas det är ett tecken för att det kommer gå vägen nu :)

Det låter som lagom med symptom i alla fall, de du har :)

Verkligen spännande! Nästa fredag är det dags, är då i 7+4 så jag hoppas få höra ett litet tickande hjärta och att allt ser bra ut :)

Åhh va mysigt!! Hoppas allt ser fint ut :) redan nästa vecka är ju jätte nära :) själv får jag inte kolla för än den 25/11 :(

Ja visst är det skönt att inte ha så mycket symptom men blir ju iaf nojig när man inte får de typiska som illamående eller avsmak av sånt man annars älskar.

Men kollade med syrran i helgen hur hennes graviditet va. Hon kände typ inget alls. Så jag hoppas vi har liknande graviditeter ;)
  • Marty88
    littlemissE skrev 2015-10-15 14:23:03 följande:
    Åhh va mysigt!! Hoppas allt ser fint ut :) redan nästa vecka är ju jätte nära :) själv får jag inte kolla för än den 25/11 :(

Ja visst är det skönt att inte ha så mycket symptom men blir ju iaf nojig när man inte får de typiska som illamående eller avsmak av sånt man annars älskar.

Men kollade med syrran i helgen hur hennes graviditet va. Hon kände typ inget alls. Så jag hoppas vi har liknande graviditeter ;)
    Av mvc erbjuds vi inget förutom rul i v 18-20 typ, så vi har kontakt med en privat mottagning. Känns absolut värt att betala för ett tidigt ul. :) nästa blir nog rul via mvc alltså, om vi inte går till privata fler gånger. :)

Jo, klart man är nojig också, varje gång jag får molvärk blir jag rädd att ett missfall är på gång igen, eftersom det förra startade så.. Men det händer inte så ofta som tur var.

Hoppas inte det är något annat än liknande din systers graviditet då :)
  • Erla

Skönt att höra att ni inte har så mycket symtom också. Har varit supernojig för att de enda symtomen jag har är svullen mage och ömma bröst. Fick dessutom en mindre blödning igår kväll och fy vad orolig jag var. Skönt för er som får ul så tidigt. Ska nämna blödningen på tisdag när jag ska till bm så kanske jag också får ul tidigare :P

• Elliott94

Någon som har några cravings eller något ni verkligen inte klarar av?!

Jag är sugen på frukt konstant och älskar iskallt vatten ?!?!?
    Något jag verkligen inte klarar av och klöks av är lukten av kött :(

• tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-15 15:19:13 följande:

Någon som har några cravings eller något ni verkligen inte klarar av?!

Jag är sugen på frukt konstant och älskar iskallt vatten ?!?!?
    Något jag verkligen inte klarar av och klöks av är lukten av kött :(

Jag är extremt sugen på saltlaktrits (har däremot inte ätit det än), pommes frites samt creme fraiche. 

Jag som äter ganska mycket kyckling i vanliga fall klarar inte av det alls just nu. Kött är jag också känslig mot just nu så har inte försökt att tillaga det ens. 
  • Mai90

Hej! Roligt att det redan finns en grupp för oss som fortfarande bär runt på en liten hemlighet

Jag har bf 9 juni och gick in i vecka 7 idag. Det är min första graviditet. Så otroligt spännande!

Tyvärr så började illamåendet dra igång ordentligt för några dagar sedan. Kräks dessutom. Nu har min fina fästman varit och köpt Postafen, ingefärste och åksjukeband - hoppas på det bästa! Tidigare har jag provat att äta innan jag går upp samt äta oftare (fast mindre). Tyvärr hjälpte inte det... Hur mår ni andra? ...och grattis!

• Erla
    Mai90 skrev 2015-10-16 11:35:07 följande:

Hej! Roligt att det redan finns en grupp för oss som fortfarande bär runt på en liten hemlighet

Jag har bf 9 juni och gick in i vecka 7 idag. Det är min första graviditet. Så otroligt spännande!

Tyvärr så började illamåendet dra igång ordentligt för några dagar sedan. Kräks dessutom. Nu har min fina fästman varit och köpt Postafen, ingefärste och åksjukeband - hoppas på det bästa! Tidigare har jag provat att äta innan jag går upp samt äta oftare (fast mindre). Tyvärr hjälpte inte det... Hur mår ni andra? ...och grattis!

Här är det bara lite ont i brösten :) låter som att jag ska vara glad för det, men vill att något ska hända här så man vet att det går framåt åtminstone :P
  • Missdalvik

Är det någon här inne som fått ett utomkvedshavandeskap någon gång? Jag börjar misstänka att jag har fått det.. :(

Vaknade i natt av enorm smärta i "tjejmagen", och det har även kommit och gått under dagen. Blir helt lamslagen av smärtan.. Inga blödningar ännu, inget rosa eller liknande heller. Vet att man "ska" ha lite ont eftersom det växer och möbleras om där inne, men denna smärtan känns inte normal..

• Mai90
    Erla skrev 2015-10-16 19:02:47 följande:

Här är det bara lite ont i brösten :) låter som att jag ska vara glad för det, men vill att något ska hända här så man vet att det går framåt åtminstone :P

Vad skönt att det inte är "mer" nu. Hoppas du slipper illamående! Ca 1/4 har inte så mycket om ens något illamående har jag hört

Jo, längtar till ultraljud och sparkar! Få se och känna lilla parvlen
  • Marty88
    Missdalvik skrev 2015-10-16 22:29:47 följande:

Är det någon här inne som fått ett utomkvedshavandeskap någon gång? Jag börjar misstänka att jag har fått det.. :(

Vaknade i natt av enorm smärta i "tjejmagen", och det har även kommit och gått under dagen. Blir helt lamslagen av smärtan.. Inga blödningar ännu, inget rosa eller liknande heller. Vet att man "ska" ha lite ont eftersom det växer och möbleras om där inne, men denna smärtan känns inte normal..

Jag hade så i början av min förra graviditet, men bara typ till v 6. Kortvarig stark smärta som gjorde att jag inte kunde gå.. Men sen slutade det!
    Är du orolig - ring 1177, de brukar vara väldigt hjälpsamma! Alternativt kontaktar du gynakuten. Hellre att man frågar en gång för mycket, tycker jag...

Hoppas verkligen inte att det är något tokigt!
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016