• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • annieh897

Hej på er,

Jag har också bf i juni med första barnet. Jag tror att jag är i vecka sju (har fått olika svar på uträkningar) och förra veckan dök illamåendet upp. Idag måste jag stanna hemma från jobbet för jag är så matt och har hjärtklappning och illamåendet ligger där och lurar... Jobbar heltid och fattar inte hur i hela friden jag ska orka. Ska på hälsosamtal hos BM imorgon.

• Mai90
    Elliott94 skrev 2015-10-19 08:40:21 följande:

Usch, idag kom första spyan efter illamånde i över två veckor. Någon mer än jag som är extremt illamånde med kräkningar?

Jobbig men jag klara mig igenom de för jag vet att de för något helt underbart :)

Japp, samma här... :( Vissa dagar får jag ha en spyhink i närheten här hemma... På jobbet får jag knapra skorpor stup i kvarten för att låta bli att kräkas... Som jag skrivit om innan så har det hjälpt vissa dagar med postafen, ingefära/ingefärste och åksjukeband. Det är så jobbigt att kräkas! Känns verkligen som att man dräneras på energi :(

Som du skriver på slutet är det de som håller en positiv. Är glad att jag har ordentliga gravidsymtom...
    Bf 2016-06-09
  • Mai90
    annieh897 skrev 2015-10-19 08:58:49 följande:

Hej på er,

Jag har också bf i juni med första barnet. Jag tror att jag är i vecka sju (har fått olika svar på uträkningar) och förra veckan dök illamåendet upp. Idag måste jag stanna hemma från jobbet för jag är så matt och har hjärtklappning och illamåendet ligger där och lurar... Jobbar heltid och fattar inte hur i hela friden jag ska orka. Ska på hälsosamtal hos BM imorgon.

Till och börja med - grattis! Usch din stackare att du ska må så dåligt :( Hoppas att det blir bättre under veckornas gång! De flesta har ju mindre illamående efter v 12 om jag förstått rätt... Hoppas du får bra råd under hälsosamtalet!
    Bf 2016-06-09
  • AthenaA

Efter att ha haft symtom kort efter ägglossning testade jag på bim -4 positivt med digital clear blue! Inte planerat men önskat . I dag bim +3 gick jag till barnmorskan för att få det bekräftat och test va negativt. Så besviken... eftersom jag har så många symtom köpte jag ett nytt digital och på det blev det positivt och den här gången 2-3 veckor istället för 1-2 !! Antar att jag kissat lite för mycket i natt innan testet. Ska tillbaka på onsdag men 2 positiva test borde vä ll räcka för att vara säker haha Kan inte fatta det ? Om jag räknat rätt borde bf vara runt den 22 juni

• Erla
    Ellaria skrev 2015-10-18 09:10:37 följande:

Mina superömma bröst har över natten slutat vara ömma. Det känns ingenting... Jag läste att 7/10 av dom vars bröst slutade ömma innan v12 (av de som haft ömma bröst innan) fick MF/MA, så jag är förmodligen ute.

Hur har det gått? På mig pendlar ömheten från dag till dag och vad jag uppfattat det som så är det ganska normalt. Ta inte ut något än :)
  • Nahed

Hej tjejer! Har precis fått reda på att jag är gravid efter 13 månaders försök! Hoppas verkligen att det går vägen :) någon som blev gravid med pergotime?

• Ellaria
    Erla skrev 2015-10-19 17:37:12 följande:
    Hur har det gått? På mig pendlar ömheten från dag till dag och vad jag uppfattat det som så är det ganska normalt. Ta inte ut något än :)
    De ömmar på igen nu... Ska försöka ta det lugnt :)
    You know nothing, Jon Snow
  • Erla
    Ellaria skrev 2015-10-19 19:49:13 följande:

De ömmar på igen nu... Ska försöka ta det lugnt :)

Vad skönt att höra! :) det är säkert helt ok med pluttarna trots att vi oroar ihjäl oss :P
  • fotbollsmorsan

Hej tjejer! En lycklig tjej på 24 år som plussade igår och är enligt appen i v5. Hade varit så roligt att få följas åt med någon då jag inte har någon annan än min sambo att dela mina mamma tankar och känslor med ;) Kram på er

• Marty88

Åh, idag har inte varit någon bra dag.. Det verkar inte bättre än att graviditet triggar min migrän, det var exakt likadant förra gången. Då hann jag inte plocka ut den medicin jag fick för det, men det ska absolut göras imorgon! Jag fungerar inte alls när jag får såna anfall, och illamåendet blir bra mycket värre på det. Inte hjälper alvedon heller, och Ipren får man inte äta som gravid, så det känns rätt hopplöst för tillfället.

Bara gnäll, men jag behövde få ur mig det någonstans...

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016