• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • tofslan

Tack för infon Mallar! Jag bor i Sthlm så det låter ju bra. Sen har du såklart rätt i att man vill veta så snart som möjligt om det skulle vara nåt fel.

Vecka 7+1 här. Jag mår riktigt bra och är inte lika svullen om magen som de senaste veckorna, skönt. Mitt tydligaste gravidtecken nu är att kaffet fortfarande smakar blä. Jag brukar annars hälla i mig kaffe så denna avsmak känns konstig! Det var samma när jag väntade sonen. Sen när han var född smakade kaffet direkt SÅ gott igen

• Sarafj

Hej på er!

Hittade hit alldeles nyss då jag hämtat hem appen till telefonen. Väntar just nu första barnet, gick in i vecka 6 (5+1) igår och plussade förra veckan på sjukhusets kvinnoklinik när jag egentligen var dit i ett annat ärende och nån dag innan läkarbesöket så uteblev mensen. Urinprovet visade ett svagt positivt streck och gissa om jag blev paff. Jag har många i min omgivning som haft problem med att bli gravida, det har tagit lång tid osv.. Överfört många hjärnspöken till mig! Insåg att jag blivit gravid på andra försöket.. Tji fick jag! Men jag mår oförskämt bra, inte ett illamående än men väldigt svullen mage emellanåt och onda boobs. Ringt barnmorskan idag så första besöket är nu i veckan :)

Så enligt mina beräkningar är det bf midsommarhelgen 2016! Blir kul att följa er andra i tråden :)

• Wielkip

Min tur att blöda, har aldrig haft minsta blödning under någon graviditet så det är inget normalt för mig. Är med andra ord rätt så kört :/ 7+6 idag...

• corona
    Sara222 skrev 2015-10-26 16:36:36 följande:
    Min läkare sa att det viktigaste såhär i början är att mamman mår bra. Han sa att man eventuellt kan pröva att trappa ner innan förlossningen för att barnet ska slippa utsättningssymtomm men att det inte är nödvändigt. Får se hur jag gör...
    Ja, det är ju också ett alternativ!  Ska diskutera det med min läkare.. 
  • corona
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:12:22 följande:

Min tur att blöda, har aldrig haft minsta blödning under någon graviditet så det är inget normalt för mig. Är med andra ord rätt så kört :/ 7+6 idag...

Behöver inte vara kört.   Blöder du mycket?
    Jag blödde inget min första graviditet, men däremot ett par omgångar andra graviditeten.  
    Ingen av mina graviditeter har varit den andra lik.
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:12:22 följande:

Hur mycket blöder du?
  • Wielkip

Blöder inte mycket alls men det är inte normalt i min värld med ens minsta prick rosa...

• Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:31:50 följande:

Blöder inte mycket alls men det är inte normalt i min värld med ens minsta prick rosa...

Du ska inte oroa dig.

Även om det inte är normalt för dina graviditeter så är det vanligt och behöver inte betyda slutet.
  • mallar
    tofslan skrev 2015-10-26 16:57:41 följande:

Tack för infon Mallar! Jag bor i Sthlm så det låter ju bra. Sen har du såklart rätt i att man vill veta så snart som möjligt om det skulle vara nåt fel.

Vecka 7+1 här. Jag mår riktigt bra och är inte lika svullen om magen som de senaste veckorna, skönt. Mitt tydligaste gravidtecken nu är att kaffet fortfarande smakar blä. Jag brukar annars hälla i mig kaffe så denna avsmak känns konstig! Det var samma när jag väntade sonen. Sen när han var född smakade kaffet direkt SÅ gott igen

Det är iaf så på mamamia där jag går men kolla med din bm. Kanske skiljer sig.

Känner igen det där med kaffet. Blä
  • Ankissen
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:31:50 följande:

Jag blödde i vecka nio med Elliot och åkte på vulkanen helt panikslagen. Då visade det sig att moderkakan börjat bildas och den växte för öppningen till livmodern. Det nötte emot när jag gick, därav blödningen. Håller tummarna för att det är något sånt för dig!
Svar på tråden Junibebisar 2016