• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Elliott94

Här är en som fick gå hem från jobb idag! Illamånde så jag höll på att kräkas (vilket jag gjorde direkt när jag kom). Det jobbigaste med detta är att jag jobbar på samma jobb som mamma och man ser hur ledsen hon blev när hon insåg att jag mådde dåligt. Mamma vet inte ännu att jag är gravid så hon tror ju helt enkelt bara att jag är magsjuk! Jag vill bara skrika ut till henne hur de ligger till haha! Men de får vänta ca 4veckor till då sambon och jag ska avslöja hemligheten!

Här ligger jag nu hemma i soffan och gråter för att sambon är på jobb och jag ensam hemma. Haha dessa jäkla hormoner man blir ju knäpp!

• corona
    primavolta skrev 2015-10-25 22:20:11 följande:

Hur ska ni här inne göra med kub?

Jag tänker absolut göra det!   
  • mallar
    primavolta skrev 2015-10-25 22:20:11 följande:

Hur ska ni här inne göra med kub?

Ska inte göra kub denna gång. Vi fick rätt dåliga siffror förra graviditeten och det medförde oro hela resterande graviditet. Vi ska göra NIPT istället. Kostar en slant, men vi tycker det är värt det.
  • Ankissen

Angående kub så ska vi definitivt göra det. Jag har fyllt 37 år så jag är öppen för fostervattensprov med om siffrorna är usla. Jag känner att jag har åldern emot mig och ett ansvar mot de två barn jag har att inte medvetet sätta ett alltför handikappat syskon till världen på något sätt. 

• aomj
    Zofster skrev 2015-10-26 08:32:22 följande:

Håller tummarna att allt ser fint ut!

Har du kollat upp din sköldkörtel (dvs plodprov)? Om inte vill jag pusha dig att göra det snart! Jag som varit stabil på min sköldkörtelmedicin i snart 5 år måste ta blodprover varje månad nu och öka min dos så att jag inte riskerar missfall eller att något händer med fostret.

Tack för ditt svar!! Nej jag har inte det än, vi skulle påbörja vår missfallsutredning typ precis när jag fick reda på att jag var gravid.

Fick tid till ultraljud den 5 november och tänker ta min progesteronkräm flitigt tills dess, men ska försöka få tag på dom som står för min utredning om man snabbt som attans kan få ta ett sköldkörtelprov så de kan kolla det direkt. Annars är väl risken stor att något kommer gå fel :(
  • corona
    Sara222 skrev 2015-10-26 08:30:47 följande:
    Varför har ni slutat? Jag åt sertrallin hela min förra graviditet och både BM och läkare sa att jag absolut skulle fortsätta. Det viktigaste är att mamman mår bra. Det enda var att jag fick ligga kvar ett extra dygn på BB för att de skulle kolla att min son inte fick några utsättningssymtom, vilket inte hände.

Jag väntar mitt tredje barn nu och jag tänker fortsätta med min medicinering.
    Jag tar också sertralin, och gjorde det förra gången jag blev gravid också.
    Trappade ner och slutade på en gång, men hamnade i djup depression i vecka 18, så började igen, på inrådan av både två olika läkare och min BM.

Mitt barn fick utsättningssymptom, i form av darrningar, men det gick över snabbt.  Blev snittad, stannade två dygn.  
    Kommer förmodligen fortsätta med sertralin denna graviditet, men ska till min läkare nästa vecka, så får se vad han säger. 
  • corona
    mallar skrev 2015-10-26 09:28:35 följande:
    Ska inte göra kub denna gång. Vi fick rätt dåliga siffror förra graviditeten och det medförde oro hela resterande graviditet. Vi ska göra NIPT istället. Kostar en slant, men vi tycker det är värt det.
    Gick ni vidare med fvp efter erat resultat på kub?

NIPT har jag hört talas om, men är det en indikator som kub, eller är det mer säkert resultat man får?
  • corona
    Ankissen skrev 2015-10-26 09:36:27 följande:

Angående kub så ska vi definitivt göra det. Jag har fyllt 37 år så jag är öppen för fostervattensprov med om siffrorna är usla. Jag känner att jag har åldern emot mig och ett ansvar mot de två barn jag har att inte medvetet sätta ett alltför handikappat syskon till världen på något sätt. 

Så tänker vi med!   Jag är 36 år, och kommer inte tveka att göra fvp om vi får dåliga siffror.   
    Förra graviditeten var jag 30 år, och då hoppade jag över kub.  
  • Ankissen
    corona skrev 2015-10-26 09:48:48 följande:
    Så tänker vi med!   Jag är 36 år, och kommer inte tveka att göra fvp om vi får dåliga siffror.   
    Förra graviditeten var jag 30 år, och då hoppade jag över kub.  
    Precis så gjorde jag med. Jag var 27 respektive 31 med de båda stora och funderade ingenting på kub då. 
  • Ankissen

Ser just att om jag ska räkna om mitt bf efter senaste mens så blir det 17/6. 17/6 är den dagen mina elever tar studenten, alltså klassen jag är mentor för. Vissa av eleverna har jag haft sen de gick i sexan, eftersom jag jobbade på högstadiet innan jag bytte till gymnasiet. Jag vill verkligen vara med på deras student. Jag har gått över tiden 8 dagar med båda andra barnen så jag kanske har en chans?

Svar på tråden Junibebisar 2016