• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Dance dance dance
    corona skrev 2015-10-26 14:41:07 följande:
    Är postafen receptbelagt nu alltså?  
    Nej. Men jag antar att man kan få det på recept också.
  • Ellaria
    annieh897 skrev 2015-10-26 14:07:29 följande:
    Ja det var skönt, behövde inte alls argumentera för sjukskrivning. Jag mår illa hela dagarna och är utslagen av trötthet, delvis pga att jag inte kan äta ordentligt pga illamåendet.
    Gick du till vårdcentralen då? Hade de kontakt med din BM?
    You know nothing, Jon Snow
  • corona
    Dance dance dance skrev 2015-10-26 14:43:46 följande:

Du hann visst före Skrattande
  • frestelsen

Har iaf ökat som det ska. Mannen köpte ett test som jag tog nyss. Hoppas jag att se ett tickande hjärta om 2 veckor

• SSK13
    Lunda skrev 2015-10-26 07:40:38 följande:

Någon mer av er som har barn innan som känner större oro i denna graviditeten?

Jag trodde man skulle känna sig lugnare när man reder gjort det en gång förut men istället är jag jätte orolig.

Försöker minnas vad jag hade för symtom med dottern och jämför. Men grejen är att jag har inga symtom alls mer än ömma bröst. Hade massa symtom med dottern.

Är så nojjig och blir samtidigt så trött på mig själv. Jag vill bara kunna njuta. Men det kommer väl :)

Jag tänker att man kanske är mer orolig när man redan har ett barnför att man vet vad för fint som kommer ut ur graviditeten? :) Jag är också lite mer orolig denna gången. Förra gången fanns inte missfall på kartan typ!
  • Moneal
    annieh897 skrev 2015-10-26 14:07:29 följande:

Ja det var skönt, behövde inte alls argumentera för sjukskrivning. Jag mår illa hela dagarna och är utslagen av trötthet, delvis pga att jag inte kan äta ordentligt pga illamåendet.

Usch vad jobbigt!

hoppas det lättar snart!
  • Sara222
    corona skrev 2015-10-26 09:41:48 följande:
    Jag tar också sertralin, och gjorde det förra gången jag blev gravid också.
    Trappade ner och slutade på en gång, men hamnade i djup depression i vecka 18, så började igen, på inrådan av både två olika läkare och min BM.

Mitt barn fick utsättningssymptom, i form av darrningar, men det gick över snabbt.  Blev snittad, stannade två dygn.  
    Kommer förmodligen fortsätta med sertralin denna graviditet, men ska till min läkare nästa vecka, så får se vad han säger. 
    Min läkare sa att det viktigaste såhär i början är att mamman mår bra. Han sa att man eventuellt kan pröva att trappa ner innan förlossningen för att barnet ska slippa utsättningssymtomm men att det inte är nödvändigt. Får se hur jag gör...
  • annieh897
    Ellaria skrev 2015-10-26 14:46:58 följande:

Gick du till vårdcentralen då? Hade de kontakt med din BM?

Det var min BM som fixade läkartiden åt mig, på vårdcentralen.
  • mallar
    tofslan skrev 2015-10-26 12:48:58 följande:

Grus grus - vet du hur länge man kan göra nipt? (Alltså senast vilken vecka). Jag frågar eftersom jag tror din strategi skulle passa oss också. Jag har redan tackat ja till kub, men om siffrorna är dåliga vill jag gärna göra nipt därefter.

Nipt kan man göra hela graviditeten. Finns liksom inget senaste vecka eller så. Vet inte var du bor men på många ställen i sthlm blir man erbjuden NIPT om man får under 1/200 på KUB. Det tycker jag är schysst. Vi går på NIPT direkt iaf för det tar 2-3 veckor och få svaret och vi känner att om ngt skulle vara fel så vill vi veta så tidigt som möjligt. 
Svar på tråden Junibebisar 2016