Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Idag var det min tur att blöda lite. Rödbruna flytningar.
Det här är min fjärde graviditet. Första gången blödde jag ingenting (gjorde abort den gången, men något senare i graviditeten). Andra gången blödde jag heller ingenting, trots att fostret dött efter 6-7 veckor, förrän kroppen stötte ut allt efter 9 veckor (och då var det störtflod och så ont i magen att jag nästan svimmade av). Tredje gången blödde jag lite brun-rosa i två dagar ungefär vid den här tiden och födde en underbar dotter efter 39+6. Så jag tänker inte oroa mig förrän jag störtblöder och är svimfärdig av smärta (inte riktigt sant, man oroar sig alltid, även när det inte blöder, tycker jag).
Jag var nyss och kissade. Kom lite blod och har lite ont i magen men inte alls så ont som jag brukar ha vid mensvärk..
Men kan inte låta bli att vara orolig.. :(
Hej tjejer!
Plussade för några veckor sedan och är i vecka 8 (7+5). Har fått 1MF i vecka 9 och en dotter född 13 efter de. Har hållt låg profil här på forumet pga att jag började få bruna skräpiga flytningar för två veckor sedan kom de även mörkrött så jag räknade bort graviditen .. Men var in på vul i onsdags eftersom de övergick till brunt och väl där så såg man en helt normal graviditet och ett litet hjärta som slog.. Kan ju säga att man blev rätt överraskad när man var helt inställd på att "blod" betyder missfall.
Har fortfarande bruna flytningar men jag försöker inte tänka på de och hoppas den lilla vill stanna kvar???? Men de känns som det är värt att prata om eftersom alla verkar tro samma som jag och ser man i olika trådar så verkar de vara sjukt vanligt med färgade flytningar.
Är 27år och bor i Norrland????
Jag var nyss och kissade. Kom lite blod och har lite ont i magen men inte alls så ont som jag brukar ha vid mensvärk..
Men kan inte låta bli att vara orolig.. :(
Jag är i vecka 8 (7+4)
Jag är i vecka 8 (7+4)
Jag hade en del blödningar under första graviditeten.. Men det var senare i graviditeten. Men då kom dom på att min moderkaka inte ville följa med upp när den växte..
Tänkte att jag ska hålla mig tills imorgon och ringa till MVC då. Det beror säkert på det du skriver så ska försöka tänka på det.
Jag hade en del blödningar under första graviditeten.. Men det var senare i graviditeten. Men då kom dom på att min moderkaka inte ville följa med upp när den växte..
Tänkte att jag ska hålla mig tills imorgon och ringa till MVC då. Det beror säkert på det du skriver så ska försöka tänka på det.
Jag fick som svar att livmodern är skör från vecka 6-12 när den växer så mycket och därför är de vanligt med bruna/röda/rosa flytningar.. Så vida det inte gör jätteont och är färskt som aldrig avtar så är det ingen fara.. Jag hade väldigt rikliga förra veckan och ibland med koagulerat blod i men ändå så var de ingen fara..
Jag vet att de är lättare sagt än gjort att inte oroa sig..
Hej. Såg nått om en fb grupp. Får man va med? Har bf 2 juni vad jag tror.