• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Zofster
    aomj skrev 2015-10-25 22:34:06 följande:

Har varit orolig för mina svaga tester med tanke på att jag gått igenom 3 missfall i år. Dom har varit konstant svaga, endast små knappt synbara ökningar. Testade igår morse och det var starkare än mina andra, och så testade jag nyss med typ 2 timmars urin och fick detta, enligt mig, superfina plus. Såhär starkt har jag aldrig fått under någon graviditet!

Men hur är detta test enligt er, starkt? Svagt? Normalt?

Misstänker att mina missfall berott på låga progesteronhalter (tror jag har problem med sköldkörteln) och har tagit progesteronkräm sen jag fick mitt plus. Så tänker om det liksom ökat långsamt innan pga det. Ska defenitivt ringa och be om vul imorgon, har snart sju fullgångna veckor så de borde ju kunna se om där är något.

Håller tummarna att allt ser fint ut!

Har du kollat upp din sköldkörtel (dvs plodprov)? Om inte vill jag pusha dig att göra det snart! Jag som varit stabil på min sköldkörtelmedicin i snart 5 år måste ta blodprover varje månad nu och öka min dos så att jag inte riskerar missfall eller att något händer med fostret.
  • Visitkort
    Lunda skrev 2015-10-26 07:40:38 följande:

Någon mer av er som har barn innan som känner större oro i denna graviditeten?

Jag trodde man skulle känna sig lugnare när man reder gjort det en gång förut men istället är jag jätte orolig.

Försöker minnas vad jag hade för symtom med dottern och jämför. Men grejen är att jag har inga symtom alls mer än ömma bröst. Hade massa symtom med dottern.

Är så nojjig och blir samtidigt så trött på mig själv. Jag vill bara kunna njuta. Men det kommer väl :)

Vi har en dotter sedan tidigare allt gick bra med den graviditeten och förlossningen. Jag är mer nojig denna graviditeten också, kanske för att man nu vet vad det är man bär på och hur värdefullt det är.
  • ntmas

Fått tid för inskrivningssamtal redan nu på fredag, längtar verkligen! :)

• ntmas
    majpan skrev 2015-10-26 08:51:58 följande:

Har inskrivning på torsdag. Längtar också!

Vad kul! Vilken vecka är du i? :)
  • Tiana
    primavolta skrev 2015-10-25 22:50:15 följande:
    här kommer bilderna, som sagt suuupersvagt plus på vanliga cb..kanske svårt att se på bilden :)
    Så svagt plus fick jag med, men negativt med Digitalt. Antar att det var för tidigt eftersom jag fick ett mycket starkare två dagar senare på likadan sticka. Har inte vågat mig på ett nytt digitalt test :D
  • frestelsen
    Moneal skrev 2015-10-26 08:06:43 följande:

jag gjorde så just för att försäkra mig om att i ala fall hcg ökar men är det ett ma så gör det ju de i alla fall. <3

Ok, ma är när barnet dött?
  • frestelsen
    Ankissen skrev 2015-10-26 08:25:26 följande:

Tänk på att testa på morgonurin i så fall, om du kör ett cb digital. Jag fick 2-3 på eftermiddagsurin och deppade ihop. Morgonen efter fick jag 3+ på morgonurinen. 

Håller tummarna!

Ja får göra det. När jag fick mf sist så försvann hcg med blödningen o va neg bara någon dag senare. Men hoppet finns att de så inget hjärta för det är tidigt än. Är väl normalt att man inte ser om jag bara är v6+0 som läkaren tror.
  • Ankissen
    frestelsen skrev 2015-10-26 09:17:06 följande:
    Ja får göra det. När jag fick mf sist så försvann hcg med blödningen o va neg bara någon dag senare. Men hoppet finns att de så inget hjärta för det är tidigt än. Är väl normalt att man inte ser om jag bara är v6+0 som läkaren tror.
    Så kan det säkert vara. 6+3 gjorde jag VUL i min första lyckosamma graviditet och då såg läkaren hjärtslag och vi med, men det händer så mycket på bara några dagar så där tidigt ju! 

Jag har haft två mf med, eller det sista som skedde i vecka nio var en så kallad ofostrig graviditet. Där utvecklas det inget foster från befruktningen men kroppen går runt och tror att den är gravid. Mycket konstigt. 
  • mallar
    Lunda skrev 2015-10-26 07:40:38 följande:

Någon mer av er som har barn innan som känner större oro i denna graviditeten?

Jag trodde man skulle känna sig lugnare när man reder gjort det en gång förut men istället är jag jätte orolig.

Försöker minnas vad jag hade för symtom med dottern och jämför. Men grejen är att jag har inga symtom alls mer än ömma bröst. Hade massa symtom med dottern.

Är så nojjig och blir samtidigt så trött på mig själv. Jag vill bara kunna njuta. Men det kommer väl :)

känner precis likadant. Trodde jag skulle vara coolare med andra graviditeten men är konstant orolig för mf. Kanske för man vet vad man kan förlora. 
Svar på tråden Junibebisar 2016