• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • tofslan

Grus grus - vet du hur länge man kan göra nipt? (Alltså senast vilken vecka). Jag frågar eftersom jag tror din strategi skulle passa oss också. Jag har redan tackat ja till kub, men om siffrorna är dåliga vill jag gärna göra nipt därefter.

• En del av oss

Har tänkt göra KUB och sedan om det är hög sannolikhet göra NIPT eller FVP.

Usch orolig idag då jag inte alls har samma symtom som jag haft dom senaste dagarna förutom hungern.

• EllaSo

Hej. Får man vara med? Har bf 18 juni, vårat 2a barn. Finns det en fb grupp?

• Pimmeli

Hej min lilla knodd Kommer den 22 juni om allt går vägen ????

Jag är 27 år och det är mitt första barn. Jag bor i Upplands-Bro.

• HeIena

Finns det fler här som äter postafen? Jag ska börja äta idag för mitt illamående. Jag är illamående hela dagarna..

Hur har ni svarat på tabletten? Har den hjälpt?

• Lunda

Skulle gärna vilja gå med i fb gruppen om man får. För visst fanns det en sån? :)

• Elinwyens
    HeIena skrev 2015-10-26 13:12:00 följande:

Finns det fler här som äter postafen? Jag ska börja äta idag för mitt illamående. Jag är illamående hela dagarna..

Har hört från läkare att man inte får äta postafen om man är gravid!!
  • Moneal
    Lunda skrev 2015-10-26 13:15:33 följande:

Skulle gärna vilja gå med i fb gruppen om man får. För visst fanns det en sån? :)

Absolut!

kontakta grusgrus eller knappen så hjälper de dig :)
  • Taiga
    Elinwyens skrev 2015-10-26 13:23:20 följande:
    Har hört från läkare att man inte får äta postafen om man är gravid!!
    Man får, men ska användas med försiktighet. Det är upp till läkaren som skrev ut att väga för och emot. 

Enligt fass: 
    "Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.

Postafen ska endast användas under graviditet om det är absolut nödvändigt och i sådana fall under kortast möjliga tid och högst 2 tabletter dagligen."

• annieh897
    HeIena skrev 2015-10-26 13:12:00 följande:

Jag tar Postafen. Tycker inte att det hjälper så bra. Mår också illa hela dagarna.
Svar på tråden Junibebisar 2016