• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897
    malin-pw skrev 2015-10-26 18:33:18 följande:

Ni som har blivit sjukskrivna- hur har ni gått tillväga, via vc el mvc?

Jag pratade med barnmorskan på hälsosamtalet hur jag mår. Hon sa att hon skulle kontakta en läkare och två dagar senare ringde hon och meddelade att jag fått en läkartid. Träffade läkaren idag och blev sjukskriven 50%.
  • SSK13
    Höll på att bli avslöjad i affären nyss... Köpte en gravidtidning och så stod min storebror bara en kund bakom mig i kön! Packade ner den illa kvickt! Hehe :)

På lördag ska vi på kalas på min mans sida, då kommer vi berätta för dem. Min man är så himla sugen på att berätta, jag vill helst vänta. Men han får berätta för sin halva iaf :)
  • Ankissen
    Grus grus skrev 2015-10-26 17:54:13 följande:

Alltså det var det roligaste jag läst idag! Jag såg dig framför mig åkandes nerför en aktiv vulkan helt livrädd för en blödning när du borde vara mer rädd för vulkanen. Vilka bilder i mitt huvud! Hahaha! Förlåt!

Hihi nemas problemas! Det lät faktiskt himla kul! :D

Vad många det är som blöder nu. Skönt att ni kollar upp det och underbart så många det ser bra ut för! Jag börjar få mage. Redan! Vecka sju...
  • Inheaven
    Ankissen skrev 2015-10-26 20:24:45 följande:

Hihi nemas problemas! Det lät faktiskt himla kul! :D

Vad många det är som blöder nu. Skönt att ni kollar upp det och underbart så många det ser bra ut för! Jag börjar få mage. Redan! Vecka sju...

Ja jätte många. Usch det går en föbannelse över tråden. Vi måste rena den...
  • annieh897

Nån mer som har hjärtklappning? Märker framför allt på kvällen. Jag sover helst på mage men det funkar inte nu för hjärtat slår så hårt att det känns i madrassen.

• tessan120
    Ankissen skrev 2015-10-26 20:25:39 följande:

Funderar oxå på om jag borde berätta för chefen. Känner mig lite falsk.

Jag berättade för min chef idag och det kändes riktigt skönt.

Han tog det jättebra och blev otroligt glad för vår skull. Han kommer även ändra om lite för att underlätta för mig på jobbet vilket känns otroligt skönt. Känns som om jag får väldigt mycket stöd vilket är otroligt skönt!
  • Erla

Upplevde mitt första, ordentliga illamående idag. Urk, men samtidigt superglad! Allt kommer på kvällarna för mig. Bara brösten som är konstant ömma :P upptäckte förresten att äpple funkar super mot illamåendet. Kanske någon mer det kan hjälpa för?

Hoppas allt flyter på för er andra :)

• primavolta
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:55:10 följande:

Barnvakt har kommit, så nu åker jag och sambon in. Antingen kommer vi hem med foto på levande bebis eller med ett paket cigg. Min magkänsla säger det sistnämnda och min magkänsla har 98 ggr av 100 rätt, tyvärr.

Hoppas det går bra för dig och ni andra som blöder. Usch vilkrn oro, kan inte föreställa mig.. Man oroar sig ju ändå för allt möjligt! Håller tummarna för er!

Mitt största gravidsymtom är nog min enooorma trötthet, imorn är jag ledig och funderar seriöst på att sova bort hela dagen ????
  • tiinytoes

Ååh vill snabbspola tiden till torsdag morgon då jag ska göra VUL! Hur mycket ser man egentligen på ett VUL nu? Kommer då vara i 8+6, så nästan vecka 10.

Svar på tråden Junibebisar 2016