• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Moneal
    AmandasS skrev 2015-10-27 12:13:18 följande:

Hej! Jag är gravid nu i vecka 7+0 och härom dagen blev jag illamående och spydde trodde jag blivit magsjuk då det kom så plötsligt men nu har det fortsatt i några dagar är även hostig och Förskyld så tror det blir lite värre då men vad finns det för receptfria läkemedel mot detta? Måste jobba och inte så trevligt när jag klöks hela tiden ????

Undrar även hur man går med i Facebookgruppen ?

Kram på er

för mig hjälper sea bands mot illamåendet och mint karameller.

För näsan rekomenderar väll enbart koksaltlösning vad jag vet, hostan vet jag ej tyvärr.

ta kontakt med Knappen här på.fl så hjälper hon dig in i fb gruppen :)
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-27 12:15:32 följande:

Börjat blöda igen :/

Är det riktigt färskt blod eller mer flytning?
  • Wielkip
    Inheaven skrev 2015-10-27 12:23:06 följande:
    Är det riktigt färskt blod eller mer flytning?
    Det rinner inte men är rosablandad flytning om jag stoppar in papper..
  • EmManny
    Wielkip skrev 2015-10-27 12:41:51 följande:

Så hade jag halva förra graviditeten. Det gick bra ändå och de hittade aldrig någon specifik orsak utan sade bara att jag hade sköra slemhinnor. Behöver alltså inte vara någon fara alls! Lycka till idag!
  • frucgsvensson

Har varit på ultraljud idag (vecka 9) och de såg ett hjärta picka på! Otroligt! Däremot så såg läkaren att jag har ett myom som ligger mot livmodern. Har läst lite löst bara om det, men är det någon annan som haft det här? Man blir ju orolig för minsta lilla!

• Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-27 12:41:51 följande:

Du ska inte stoppa in papper i underlivet :)

Då tror jag inte det är någon fara. Rosa flytning hade ju jag med.
  • Lutetzia
    vixxen skrev 2015-10-27 10:13:04 följande:

Hej! Vad roligt med en grupp!
    Jag går in i vecka 7 (6+0) imorgon och beräknad den 22 juni.
    Men är så himla nervös, fick ett missfall precis innan denna graviditet så vill bara att veckorna ska gå. 

Är från Stockholm och är 32 år, om allt går vägen så väntar jag mitt första :)

Välkommen! Vi verkar ha en del gemensamt. Är också 32 från Sthlm och väntar mitt första, om allt går vägen. Har tidigare gått igenom ett ma och ett mf, så visst längtar man till att veckorna ska gå!
  • Lutetzia
    frucgsvensson skrev 2015-10-27 13:16:23 följande:

Har varit på ultraljud idag (vecka 9) och de såg ett hjärta picka på! Otroligt! Däremot så såg läkaren att jag har ett myom som ligger mot livmodern. Har läst lite löst bara om det, men är det någon annan som haft det här? Man blir ju orolig för minsta lilla!

Grattis, vad underbart! Jag har haft myom och opererat bort, men det var före graviditeten. Vad sa din läkare/BM?
  • Wielkip
    Inheaven skrev 2015-10-27 13:29:40 följande:
    Du ska inte stoppa in papper i underlivet :)

Då tror jag inte det är någon fara. Rosa flytning hade ju jag med.
    Har du barn sen innan, utan att blöda under de graviditeterna?
  • vixxen
    Lutetzia skrev 2015-10-27 13:30:11 följande:
    Välkommen! Vi verkar ha en del gemensamt. Är också 32 från Sthlm och väntar mitt första, om allt går vägen. Har tidigare gått igenom ett ma och ett mf, så visst längtar man till att veckorna ska gå!
    Tack så mycket:) vad kul med en till från Stockholm! Vilken vecka är du i/när är du beräknad? Ja hade helt sovit tills vecka 12 och sluppit denna nedräkning :) Men snart är vi där!  Har du också gått med i facebook-gruppen?
Svar på tråden Junibebisar 2016