Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Kan ni ge er nu!!! Kan nån SVARA om de får ont i magen vid över ansträngning???. Orkar inte skriva inlägget en gång till, de finns någonstans mellen tjafsen...
Hej alla! Jag har gått lite valet och kvalet om/när jag skulle hoppa in här. Dels vågar jag inte riktigt tro på att den här graviditeten verkligen ska gå vägen, och dels har ju den här tråden varit lite "berg-och-dalbana". Jag får se hur aktiv jag är.
Jag är iallafall 37. Det här är min första graviditet. Efter att ha försökt sen 2012, genomgått utredning för barnlöshet, operationer mot endometrios, kemiskt klimakterium, och, slutligen, ivf-behandling är vi äntligen gravida. Men det är lite svårt att tro på det.
Jag är i v8+4 och bf är 5 juni.
Jag passar på att svara dig också. Jag känner igen mig mycket väl. Jag har ett ganska tungt jobb, och när jag har pass då jag går och lyfter extra mycket så får jag som extra växtvärk, skulle jag säga. Tror det främst är ligamenten som spökar, men det är obehagligt. Jag kan knappt gå i rask takt utan att det gör ont, så träna är det absolut inte tal om att göra. Gick en del längre rundor innan vi började med ivf-behandlingen, men inte mycket sen dess.
[quote=75940494][quote-nick]Wielkip skrev 2015-10-30 18:23:18 följande:[/quote-nick]
Kan man äta brieost om man fryser den innan? Eller går det inte att frysa och behålla den god Kanske?
[/
Är den pastöriserad går den väl att äta? Nu är jag inte säker och herregud jag åt en liten bit pastöriserad brieost förra veckan i tron att det var gravid säkert.
Jag hinner inte längre med att läsa här. Ni skriver så mycket varje dag :)
Jag jobbar på och känner mig tjock.. V8+5 idag kvällarna är jag dö svullen om magen. Dagtid kan jag slinka med på att ser ut som jag gått upp lite men inte att man är gravid än.
Känner att då jag började på ett nytt vik. I onsdags käns det hemskt att veta men inte berätta! Vet inte när jag ska berätta.. Speciellt inte då jag jobbar på 4olika ställen och vik:ar på 3, fast på en.. Vill inte förlora timmar på att vika då de kanske inte tror att kroppen klarar det.. Hur ska ni göra med jobb och när ska ni berätta?
Pastöriserad ost är lugnt! Frusen vet jag inte. Jag har "jobbat" hemma idag, men är så trött, så trött...gick in i vecka 7 idag, tror jag. Funderar också på hur jag ska göra på jobbet, hade tänkt vänta till vecka 12, men kanske berättar innan om jag måste sjukskriva mig.
Jag har redan berättat för min chef. Han hade redan misstänkt det och det kändes skönt att berätta. Jag har mått dåligt och ville därmed berätta varför jag behöver fler pauser och varför jag kanske inte har lika högt tempo. Han tog det jättebra och kommer nu ordna så jag kan jobba hemifrån om det behövs. Känns himla skönt med en förstående chef.
Är det okej att hoppa in i denna tråd så här sent? BF 28/6. Har gått in i vecka 6
Jag kommer inte heller i mina.
Väntar också tredje och har redan kula nertill.
Hej alla! Jag har gått lite valet och kvalet om/när jag skulle hoppa in här. Dels vågar jag inte riktigt tro på att den här graviditeten verkligen ska gå vägen, och dels har ju den här tråden varit lite "berg-och-dalbana". Jag får se hur aktiv jag är.
Jag är iallafall 37. Det här är min första graviditet. Efter att ha försökt sen 2012, genomgått utredning för barnlöshet, operationer mot endometrios, kemiskt klimakterium, och, slutligen, ivf-behandling är vi äntligen gravida. Men det är lite svårt att tro på det.
Jag passar på att svara dig också. Jag känner igen mig mycket väl. Jag har ett ganska tungt jobb, och när jag har pass då jag går och lyfter extra mycket så får jag som extra växtvärk, skulle jag säga. Tror det främst är ligamenten som spökar, men det är obehagligt. Jag kan knappt gå i rask takt utan att det gör ont, så träna är det absolut inte tal om att göra. Gick en del längre rundor innan vi började med ivf-behandlingen, men inte mycket sen dess.