• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Wielkip
    En del av oss skrev 2015-11-03 20:28:11 följande:

TS okej då vet jag, hoppas det inte är svamp jag har nu då.

Någon frågade vad har ni för flytningar jag har sedan ÄL tagit progesteron vagitorier (skall ta dessa till v.12+0) och har väldigt vattniga flytningar då dessa rinner och ibland ytterst sällan kommer dessa rester ut som klumpar som ser ut som grynigt uppblött papper i olika sorts färger. Jättefräsch..not! Nu luktar det tycker jag och är orolig att jag kan ha åkt på BV igen då jag gjorde det senast jag tog dessa vagitorier så ska in på kontroll imorgon och få detta undersökt hos gyn.

Jag är så trött, tvärdör i soffan varje kväll sedan helgen...inte likt mig, men dagen träning tog verkligen slut på mig men skönt att få slakta ryggen och skulderbladen för jösses vad ont jag haft där senaste veckan och känt mig stel.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Gryniga flytningar med små "pappersklumpar" låter ju som svamp.

Jag köpte canesten trots att apotekspersonalen sa att de ej fick rekommendera. "Ska man använda någon ska man använda den, men vi får inte råda någon att köpa..."

Det är ju canesten som varit ok tidigare och jag har även använt det under tidigare graviditeter.
  • EmManny
    Wielkip skrev 2015-11-03 20:43:03 följande:

Jag köpte canesten trots att apotekspersonalen sa att de ej fick rekommendera. "Ska man använda någon ska man använda den, men vi får inte råda någon att köpa..."

Det är ju canesten som varit ok tidigare och jag har även använt det under tidigare graviditeter.

Fick också canesten i förra grav och då skulle jag bara använda krämen. Man kan ju inte gå omkring och ha svamp. Svinjobbigt ju!

I princip inga läkemedel är ju godkända för gravida eftersom de inte utför tester på gravida. Hade lite samma dilemma med allergimedicin. Ingen är godkänd men cetrizin är den som anses mest ok. Min favorit Kestin får man tyvärr inte ta men det är bara för att den inte funnits lika länge och då saknas erfarenhet.

Idag har det varit såväl solskenshistorier som sorgliga besked. Det är känsligt nu i första trimestern. Jag känner både glädjen och sorgen med er som skriver.

Är i v 9+2 idag och på fredag ska vi gifta oss!! Provade klänningen förut och den stramar lite i midjan men det funkar som tur är. Hoppas att jag lyckas sova bra innan så att illamåendet håller sig i schack. Får försöka småäta under dagen också.
  • En del av oss

[quote=75956586][quote-nick]Wielkip skrev 2015-11-03 20:43:03 följande:[/quote-nick]

[/

Nej det är inte keso jag sprutar in som creme det som inte tas upp av kroppen stelnar och ligger kvar som stora kockor gryning massa inuti runt livmodertapp och hela slidgångdn, kladdar, rinner och luktar jäkligt illa även om jag duschar ochbtvättarvrent med vatten och pillar ut allt med fingret och byter trosor så är det ständigt illaluktande kladdigt blött och så flagigt efter det som inte gick att få bort då sliddusch inte rek. Lukten är BV lukt surt ruttet stank!

Jo canesten vet jag.

• annieh897

Mådde inte så illa men kände att magkatarren var på gång så tog en tuggtablett mot det... Tre tuggor så kom kväljningarna och 30 sek senare spydde jag som en gris. Suck!

• En del av oss

[quote=75956707][quote-nick]EmManny skrev 2015-11-03 21:08:50 följande:[/quote-nick]

Fick också canesten i förra grav och då skulle jag bara använda krämen. Man kan ju inte gå omkring och ha svamp. Svinjobbigt ju!

I princip inga läkemedel är ju godkända för gravida eftersom de inte utför tester på gravida. Hade lite samma dilemma med allergimedicin. Ingen är godkänd men cetrizin är den som anses mest ok. Min favorit Kestin får man tyvärr inte ta men det är bara för att den inte funnits lika länge och då saknas erfarenhet.

Idag har det varit såväl solskenshistorier som sorgliga besked. Det är känsligt nu i första trimestern. Jag känner både glädjen och sorgen med er som skriver.

Är i v 9+2 idag och på fredag ska vi gifta oss!! Provade klänningen förut och den stramar lite i midjan men det funkar som tur är. Hoppas att jag lyckas sova bra innan så att illamåendet håller sig i schack. Får försöka småäta under dagen också.

[/

Jo detta med läkemedel för gravida är trixigt därför funderar jag hur man behandlar BV under första trimestern då varken Dalacin och Flagyl rek inte och vad jag känner till det enda som biter på det.

Grattis till bröllopet!!

• frucgsvensson
    Wielkip skrev 2015-11-03 19:59:08 följande:

Är du också beräknad den 7? Eller är du i 10+0? :)

Är i 9+0 idag :)
  • Wielkip
    frucgsvensson skrev 2015-11-03 21:48:32 följande:
    Är i 9+0 idag :)
    Då är vi beräknade samma dag! :)
  • Gweny

Tack ska ni ha!

Nån mer som har BF 11/6 ?

Frucgsvensson>> härligt! Angående mf så tycker jag det står olika överallt, men verkar ju minska risken rejält iallafall. Tyvärr hjälpte det inte för vår del förra året, men får hoppas det kommer bli bra nu!!

Svar på tråden Junibebisar 2016