• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Dance dance dance
    Moneal skrev 2015-11-04 13:26:32 följande:
    Det är bara en rolig grej, man måste kunna ha kul och slappna av och analysera något annat än symtom oxå :)

men på väldigt många så stämmer det faktiskt.

dock så gäller det att inte ha ätit eller druckit något som är extra stark eller syrligt.

:)
    Det stämmer på ungefär 50% va?
  • Moneal
    Dance dance dance skrev 2015-11-04 13:30:14 följande:

Det stämmer på ungefär 50% va?

hehe kan nog stämma ;)

framförallt så stämmer det på de kön man har som högst önskan haha man kan nog se till att ska aen reaktion om man vill ha en pojke eller ignorera det lilla skummet i hörnet om man önskar flicka ;)

Rolig grej som man ska ta med en nypa salt, gäller även rödkålstestet och kinesiska kalendern oxå :)
  • Dance dance dance
    Moneal skrev 2015-11-04 13:44:25 följande:
    hehe kan nog stämma ;)

framförallt så stämmer det på de kön man har som högst önskan haha man kan nog se till att ska aen reaktion om man vill ha en pojke eller ignorera det lilla skummet i hörnet om man önskar flicka ;)

Rolig grej som man ska ta med en nypa salt, gäller även rödkålstestet och kinesiska kalendern oxå :)
    Ja men precis, lite samma sak som att det kan vara kul att läsa horoskop även om man inte tror på dem. :)
  • Trisen

Hoppar gärna in här också!

Gick in i vecka 8 (7+0) idag, BF 21 juni :D

Första bebisen, och längtar så jag nästan spricker!

Har mått illa konstant senaste två veckorna, och vaknat flera nätter av magont, men nu börjar allt lugna sig igen.

• Marremarräng

Hej hej! Hoppar också gärna in här :) BF den 29 juni... Lite orolig för missfall fortfarande men hoppas på att allt ska gå bra! Ska på ett tidigt ultraljud i v. 8 :)

• spring

Hej! Hoppar också gärna in i tråden. Jag är i v. 6+4 och väntar mitt andra barn. Bf 25 juni. Jag var på vul igår och fick se ett pickande hjärta.

Är det någon här som har erfarenhet av NIPT-test? Jag kommer nog göra det när jag gått 10 fulla veckor.

• Mamma Lotta
    spring skrev 2015-11-04 17:49:55 följande:

Hej! Hoppar också gärna in i tråden. Jag är i v. 6+4 och väntar mitt andra barn. Bf 25 juni. Jag var på vul igår och fick se ett pickande hjärta.

Är det någon här som har erfarenhet av NIPT-test? Jag kommer nog göra det när jag gått 10 fulla veckor.

Ska du göra NIPT privat för än så länge görs det inte av landstinget och det kostar runt 6-10000?
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • LoveLiam

Hoppar gärna in här ????

Är i vecka 7 (6+5) BF 23 juni 2016 andra barnet illamående som inte vill släppa och ingen aptit alls,nervös med massa oro

• spring
    Mamma Lotta skrev 2015-11-04 18:10:53 följande:

Ska du göra NIPT privat för än så länge görs det inte av landstinget och det kostar runt 6-10000?

Japp har kontaktat fostertest.se och de tar 9500kr. Finns det någon som är billigare?
  • Wielkip
    spring skrev 2015-11-04 18:32:36 följande:
    Japp har kontaktat fostertest.se och de tar 9500kr. Finns det någon som är billigare?
    Vad är det för lyxtest?! Haha, sjuka summor ju, gör de fostret till Einstein eller något liknande? :D
Svar på tråden Junibebisar 2016