• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • tofslan

Vecka 8+3 och jag har de senaste dagarna börjat må sååå illa. Ingen spya ännu och jag hoppas att jag slipper det även framöver. Men känns ganska knepigt sitta på jobbet nu och försöka dölja hur pyton jag mår... Småäter mest hela tiden men tycker inte att det hjälper nåt vidare längre...

• Elliott94
    Moneal skrev 2015-11-04 10:41:50 följande:
    gjorde förra graviditeten, är för tidigt ännu att göra då man måste ha gått 11 veckor, men snart så :)
    Jag går i vecka 11 på fredag, går de att göra de då eller man ska ha gått 11fulla veckor alltså i vecka 12?:)
  • tessan120
    Idag var vi på inskrivning hos barnmorskan. Hon passade på att ta blodprov och min värden såg bra ut. Vi bokade även ultraljud som blir den 5 januari, då kommer jag vara i vecka 19 (om jag räknat rätt). Längtar så! Vi kommer inte göra något innan dess så nu är det bara att vänta. 

Men jag har en väldigt bra känsla över det hela. 
  • Moneal
    Elliott94 skrev 2015-11-04 11:28:22 följande:

Jag går i vecka 11 på fredag, går de att göra de då eller man ska ha gått 11fulla veckor alltså i vecka 12?:)

har för mig att det är från 11 fulla veckor, sen blir det ju mer tillförlitligt ju längre man har gått :)
  • Sparven16
    Elliott94 skrev 2015-11-04 10:37:07 följande:

Någon som har gjort bikabornatstestet? :)

Vad är det för något?
  • En del av oss

Vad är bikarbonattester?

Nu har trötthet och illamåendet slagit till, men det är skönt att man käner någonting.

Ska till gyn idag kanske hon gör ett VUL.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Elliott94
    Sparven16 skrev 2015-11-04 11:56:43 följande:
    Vad är det för något?
    The baking soda-test:
    Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den låt den vara.
    Resultat:
    OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
    OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

Verkar ha stämt på väldigt många i olika trådar, läste att de inte är så tillförlitlig fören vecka 11nu precis som Moneal skrev. Ju längre gången man är desto tillförlitlig blir de :)
  • En del av oss

[quote=75958630][quote-nick]Elliott94 skrev 2015-11-04 12:00:32 följande:[/quote-nick]

The baking soda-test:

Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den låt den vara.

Resultat:

OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.

OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

Verkar ha stämt på väldigt många i olika trådar, läste att de inte är så tillförlitlig fören vecka 11nu precis som Moneal skrev. Ju längre gången man är desto tillförlitlig blir de :)

[/

Häftigt att urinen reagerar olika beroende på kön. Var kan man hitta den tråden?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Ellaria

OM man hade kunnat se kön genom urin, tror ni inte att de hade erbjudit det som test hos MVC och liknande då? Särskilt om det ger ett så snabbt resultat.

You know nothing, Jon Snow
  • Moneal
    Ellaria skrev 2015-11-04 12:55:52 följande:

OM man hade kunnat se kön genom urin, tror ni inte att de hade erbjudit det som test hos MVC och liknande då? Särskilt om det ger ett så snabbt resultat.

Det är bara en rolig grej, man måste kunna ha kul och slappna av och analysera något annat än symtom oxå :)

men på väldigt många så stämmer det faktiskt.

dock så gäller det att inte ha ätit eller druckit något som är extra stark eller syrligt.

:)
Svar på tråden Junibebisar 2016