• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Grus grus
    Wielkip skrev 2015-11-04 18:45:40 följande:

Vad är det för lyxtest?! Haha, sjuka summor ju, gör de fostret till Einstein eller något liknande? :D

Vi ska också göra nipt. Efter två missfall betalar vi gärna för att slippa risken vid fostervattensprov och moderkaksprov.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Wielkip
    Grus grus skrev 2015-11-04 18:48:45 följande:
    Vi ska också göra nipt. Efter två missfall betalar vi gärna för att slippa risken vid fostervattensprov och moderkaksprov.
    Fast man måste ju inte göra fvp/mkp, det är ju bara om ultraljud/blodprov visar något knasigt?
  • Grus grus
    Wielkip skrev 2015-11-04 18:58:24 följande:

Fast man måste ju inte göra fvp/mkp, det är ju bara om ultraljud/blodprov visar något knasigt?

Japp precis. Så vi gör kub först, vilket är gratis hos oss. Och om värdena blir dåliga ska vi göra nipt.
  • Ellaria
    Moneal skrev 2015-11-04 13:26:32 följande:
    Det är bara en rolig grej, man måste kunna ha kul och slappna av och analysera något annat än symtom oxå :)

men på väldigt många så stämmer det faktiskt.

dock så gäller det att inte ha ätit eller druckit något som är extra stark eller syrligt.

:)
    Vissa tar det sjukt seriöst... typ som nått pendeltest jag läste om också.
    You know nothing, Jon Snow
  • mallar
    spring skrev 2015-11-04 18:32:36 följande:
    Japp har kontaktat fostertest.se och de tar 9500kr. Finns det någon som är billigare?
    Vi har bokat NIPT den 16 nov. Kostar knappt 8000 på mamamia i sthlm. Snordyrt, men känns värt det. Var bor du?
  • Moneal
    Ellaria skrev 2015-11-04 19:04:22 följande:

Vissa tar det sjukt seriöst... typ som nått pendeltest jag läste om också.

Oj!

haha ja så kan det vara,vissa är ju besatta av att få veta men det går nog inte mer än genom ul :)

Pendeln med ring i kedja?

Det visar alltid kille på mig än så länge och här sitter jag med 3 flickor :)

Roliga test som man får ta med en nypa salt :)
  • Wielkip
    Grus grus skrev 2015-11-04 19:03:19 följande:
    Japp precis. Så vi gör kub först, vilket är gratis hos oss. Och om värdena blir dåliga ska vi göra nipt.
    Aha, smart! :)
  • frucgsvensson

Jsg hade gärna velat gjort KUB mest för att få se parveln igen (ja, så egoistisk är jag), men vi blir inte erbjuden det (för ung). Tänker inte heller betala 2500kr då vi inte är i någon riskgrupp.

• Kawinna

Jag är så nervös den här graviditeten! Fattar inte varför men har så svårt att tro att det ska gå bra... var inte alls så här förr gången. Hoppas det går över snart så jag kan njuta :)

Svar på tråden Junibebisar 2016