• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-11-04 20:29:20 följande:

spännande :)

Ja det värsta är att jag spådde att en av tjejerna här skulle få mf och det fick hon :( tänkte att svaret skulle bli positivt så jag kunde lugna henne men när jag fick det svaret så vågade jag inte skriva... man känner sig nästan som en idiot.
  • Kawinna
    SSK13 skrev 2015-11-04 20:21:56 följande:

Känner igen mig SÅ. Vilken vecka är du i?

"Skönt" att inte vara ensam! Är i v. 7+1 idag.

Tror att det är lite för att min mamma fick mf varannan gång hon var gravid så då tror jag det kommer vara lika för mig... fick tidigt mf innan min förra graviditet nämligen.
  • spring
    mallar skrev 2015-11-04 19:07:08 följande:

Vi har bokat NIPT den 16 nov. Kostar knappt 8000 på mamamia i sthlm. Snordyrt, men känns värt det. Var bor du?

Jag bor i Jönköping och ska isf göra det på distans. Kliniken ligger i Göteborg. Jag kanske kan göra det på distans från mamamia istället så sparar jag lite pengar. Ska ringa imorgon och kolla.
  • EmManny
    Gweny skrev 2015-11-04 20:26:14 följande:

Emmanny>> åh så kul med bröllop, hoppas ni får en underbar dag!

Tack snälla!
  • SSK13
    Kawinna skrev 2015-11-04 20:33:15 följande:
    "Skönt" att inte vara ensam! Är i v. 7+1 idag.

Tror att det är lite för att min mamma fick mf varannan gång hon var gravid så då tror jag det kommer vara lika för mig... fick tidigt mf innan min förra graviditet nämligen.

Då är jag en vecka bakom dig :) 

Om du fick MF förra graviditeten minskar ju risken för denna? :)

• Moneal
    Inheaven skrev 2015-11-04 20:32:40 följande:

Ja det värsta är att jag spådde att en av tjejerna här skulle få mf och det fick hon :( tänkte att svaret skulle bli positivt så jag kunde lugna henne men när jag fick det svaret så vågade jag inte skriva... man känner sig nästan som en idiot.

Ja tyvärr är det ju baksidan med allt, att man inte alltid får roliga resultat :(

har du spått på fler? :)
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-11-04 21:06:59 följande:

Ja tyvärr är det ju baksidan med allt, att man inte alltid får roliga resultat :(

har du spått på fler? :)

Nej har inte vågat. Men har fått lite känslor hit och dit med några. Det är ofta med såna som visat sig vara oroliga...

Om du vill veta så har jag bra känslor om din graviditet och visste att ditt ul skulle gå bra :)
  • M4l1n

Hej alla! Jag undrar lite hur ni räknar ut Bf? Med tanke på att min menscykel bara är 25 dagar.

skulle vara kul och veta hur ni alla räknar innan ni gjort ul.

• Wielkip
    Inheaven skrev 2015-11-04 21:16:02 följande:
    Nej har inte vågat. Men har fått lite känslor hit och dit med några. Det är ofta med såna som visat sig vara oroliga...

Om du vill veta så har jag bra känslor om din graviditet och visste att ditt ul skulle gå bra :)
    Jag kan inte spå i ordets rätta mening, men jag är otäckt duktig på att "gissa" rätt kön, datum, poäng i sportmatcher etc. Gissade bl.a. rätt kön på båda mina barn och rätt födelsedag för min yngsta, 5 dagar innan bf. Har gissat exakta resultaten på sambons senaste 5 fotbollsmatcher osv osv osv :>
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-11-04 21:16:02 följande:

skönt att höra :)

känner mig lugn nu, har det gått så här långt utan problem så borde det gå hela vägen :)
Svar på tråden Junibebisar 2016