• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • corona
    Linda_ skrev 2015-11-11 09:36:21 följande:

Hej! Idag går jag in i vecka 9. Fortfarande trött och illamående. Idag har jag fått ett till symtom, öm på ovansidan av brösten också. Har en gammal BH som har varit för stor, den passar perfekt nu :)

Ska till BM på inskrivning om två veckor, brukar dem lyssna efter hjärtat då eller är det för tidigt?

Nä, inte på inskrivningen, det är nog för tidigt.
    Från vecka 14 fick vi lyssna på hjärtljud på min förra graviditet.
     Min första var så länge sen, så det minns jag inte, men det var inte på inskrivningen i alla fall.  

Det verkar vara väldigt olika beroende på var man går...
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-11 10:22:38 följande:

2013 Januari åh grattis. Om 1 vecka och 1 dag är det min tur då är jag i v.7+3.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Tack! Bra att du väntar fast du varit så orolig lovar att det kommer kännas bättre då än att du gått tidigare..
  • corona

I morgon ska vi på lägenhetsvisning, ska bli så spännande!   En stor 5:a på 120 kvm!     Hoppas bara inte att priset skenar iväg, men tyvärr så brukar det bli så :/

• mariechen

Kan man hoppa in här med.

Väntar vårt tredje barn (6:e graviditeten) som är beräknad den 2 juni. Har mått skit sen V 6 men har nu fått Lergigan Comp som iaf tar bort en del av illamåendet. Blöder från ett myom som vuxit av hormonerna men bebis verkar må bra ändå (var på kontroll igår). Och har fått högt blodtryck som ska följas upp nästa vecka.

Men vi håller tummarna för att nöten stannar kvar trots allt och håller oss positiva.

• SabaGbg

vul avklarat idag! 14,2 mm och ett litet hjärta som tickade på som bara den :) äntligen känns det på riktigt och inte som att jag bara hittat på det här! Blev framflyttad en dag så 7+5 idag :)

• SabaGbg
    2013januari skrev 2015-11-11 10:02:45 följande:

Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.

7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!

Åh vad kul, grattis!
  • 2013januari
    SabaGbg skrev 2015-11-11 11:26:51 följande:

vul avklarat idag! 14,2 mm och ett litet hjärta som tickade på som bara den :) äntligen känns det på riktigt och inte som att jag bara hittat på det här! Blev framflyttad en dag så 7+5 idag :)

Åh grattis till dig med. Då är vi riktigt nära i tid du och jag. Spännande att se hur vi blir flyttade vid rul... :)
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-11 10:02:45 följande:

Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.

7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!

Åh så fin!

Stort grattis!
  • mopstops

Åh vill också göra VUL eller UL så jag vet att det är något ???? men nix pixlar! Här får en vänta.. har sökt ett nytt jobb o ska på intervju och vill säga att jag är gravid men tänk om jag säger att jag är de o så får jag inte jobbet o sen visar de sig att det stannat av...

Vet inte riktigt vad jag ska göra.. finns inget privat i hela landstinget heller tror jag. Bor i värmland.

• SabaGbg

2013 januari- eller hur! Nu blev vi ju iaf flyttade åt "rätt" håll, hoppas att den trenden fortsätter :)

Mopstops- vi fick göra det pga tidigare MF/MA, det är inte rutin här heller. Men förstår att du vill göra det, allting känns så mycket verkligare när man sett pyret!

Svar på tråden Junibebisar 2016