Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=75991159][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-11 20:03:18 följande:[/quote-nick]
Befruktning behöver inte ske samma dag som ÄL. Tydligt eftersom det ofta dateras helt annorlunda från vad kvinnan själv vet och tror. Vår son är ännu ett exempel på det, enl VUL vanliga ul och rul skulle han ha blivit till 1 vecka efter sista sexet. Ut kom han på bf i helt perfekt storlek för veckan så nej man vet inte alltid säkert vad som sker där inne kring ÄL :)
[/
Efter flera medicinska sajter så är sker befruktning vid ÄL. Jag hade positivt ÄL test enbart under fredagskvällen den 9 okt och jag är helt 100% säker på att mitt barn blev till natt mot fredag då fanns spermier på plats i äggledaren. Vi hade sex även den fredagen så kan ha blivit då. På lördagen morgonen var äl testen negativa och även på söndagen.
Fertility Friend satte ut min ÄL den 9 okt, 11 dagar före positivt graviditetstest.
Uppdaterade mitt inlägg insåg att jag va otydlig :)
Ägget fäster ju inte samma dag som ägglossningen eftersom ägget måste vandra ner till livmodern från äggledaren, befruktat eller ej så tar det någon/några dagar innan det kommer till en plats där det kan fästa och börja växa, om det inte fäster i äggledaren vill säga men då blir det ju utomkvedshavandeskap.
Jo jag vet är utan att verka skrytsam väldigt påläst. Befruktning sker inom 24 timmar då ägget bara är befruktningsdugligt i högst 1 dygn, ibland ännu kortare tid.
Sedan tar färden ner till livmodern 6-10 dygn och på plats i livmodern svävar det omkring ett par dygn innan det implanteras i endometriet som är slemhinnan.
Jag började testa med graviditetstest 1 vecka efter ÄL fick negativt fram till måndag den 19 okt vilket var ÄL+ 10 så kan knappast ha haft en färd ner till livmodern på mer än 7-8 dagar och sen sväva runt i 2 dagar så är rätt säker på när bekruktning ägde rum. Detta måste väl justeras när BF datum ges för det är ju viktigt när fosterdiagnostik ska göras. Hade ÄL på dag 11 mycket tidigare än vanligt, har aldrig haft så tidig ÄL skulle haft BIM om jag inte blitt gravid på dag 24 och har aldrig haft så kort cykel. En standard för mig är ÄL på dag 15-16 och mens dag 30-31. Ska man nämna detta för BM fast att det normala är 30-31 dagars cykel och att även Ä skedde supertidigt?
Jahaja, magsjuk sambo... Det här kan ju bli skoj med magsjuka + grav.illamående...
Jahaja, magsjuk sambo... Det här kan ju bli skoj med magsjuka + grav.illamående...
Inskrivning idag ocih vet inte om bebis lever, är helt övertygad om MA besked senast nästa vecka då jag ska på VUL. Min sambo är inte stöttande öht skickade en bild på ett positivt graviditetstest jag tog idag och inte en enda kommentar. Låser in sig på toa framför FB som är hans flykt verkar det som. Är arg på mig för att jag bad han förbereda några frågor inför dagens inskrivning igår, han har vetat om denna inskrivning i flera veckor men denna graviditet är totalt oviktig för honom och läsa en bok om graviditet eller vecka för vecka börja planera har han inget intresse av blir bara arg sånjag tror allvarligt jag lämnar honom, försökte i tisdags men livrädd klanrar han sig kvar köper någon liten present och tror det räcker.
Inskrivning idag ocih vet inte om bebis lever, är helt övertygad om MA besked senast nästa vecka då jag ska på VUL. Min sambo är inte stöttande öht skickade en bild på ett positivt graviditetstest jag tog idag och inte en enda kommentar. Låser in sig på toa framför FB som är hans flykt verkar det som. Är arg på mig för att jag bad han förbereda några frågor inför dagens inskrivning igår, han har vetat om denna inskrivning i flera veckor men denna graviditet är totalt oviktig för honom och läsa en bok om graviditet eller vecka för vecka börja planera har han inget intresse av blir bara arg sånjag tror allvarligt jag lämnar honom, försökte i tisdags men livrädd klanrar han sig kvar köper någon liten present och tror det räcker.