• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • lilleskutt86

Jag ska dit onsdag nästa vecka igen. I morgon ska jag egentligen vara i 8+0. Därför jag har det så svårt att förstå hur jag kan vara i v 4-5, det är ju tre veckor från min egen uträkning! Jag kan köpa att fostrets storlek kan vara i vecka 4-5 eventuellt men inte att jag är gravid i v 4-5, då har man ju precis plussat! Hmm...

2013januari skrev 2015-11-11 16:14:58 följande:

Ok det låter osäkert men med vecka 5 kan hon mena 5+6 tex och då är det inte så långt från din egen beräkning. Jag blev också så ställd förra veckan att jag inte kom mig för att fråga allt jag sen undrade... Håller alla tummar och går för din skull! När är nästa tid?

• 2013januari
    lilleskutt86 skrev 2015-11-11 16:23:37 följande:

Jag ska dit onsdag nästa vecka igen. I morgon ska jag egentligen vara i 8+0. Därför jag har det så svårt att förstå hur jag kan vara i v 4-5, det är ju tre veckor från min egen uträkning! Jag kan köpa att fostrets storlek kan vara i vecka 4-5 eventuellt men inte att jag är gravid i v 4-5, då har man ju precis plussat! Hmm...

Nej förstår att det inte går ihop men hoppet är det sista som lämnar!
  • HeIena
    Amanda811 skrev 2015-11-11 16:08:48 följande:
    Jag tycker det låter som när jag hade urinvägsinfektion. Kan vara bra att kolla upp asap. Det är ingen höjdare att infektionen kryper upp i njurarna. Been there, done that så att säga....

Även fast det inte gör ont när jag kissar?

Jag har haft UVI förut , men jag tycker inte att det här känns lika dant. 

• Pluttan86

Så fort jag blir för hungrig så börjar jag må illa, känns som att jag går och småäter hela tiden. Hur ska detta sluta????.

• Ellaria
    2013januari skrev 2015-11-11 16:14:58 följande:
    Ok det låter osäkert men med vecka 5 kan hon mena 5+6 tex och då är det inte så långt från din egen beräkning. Jag blev också så ställd förra veckan att jag inte kom mig för att fråga allt jag sen undrade... Håller alla tummar och går för din skull! När är nästa tid?
    Men vecka fem är ju 4+x?
    You know nothing, Jon Snow
  • forsyne
    En del av oss skrev 2015-11-11 05:52:09 följande:

Ja skulle jag inte tanprogesteron så skulle jag inte ha ett enda eftersom ömheten i brösten och tröttheten är biverkningar av progesteron. Tycker det är skrämmande att jag inte har några symtom alls, är i v.7 nu och haft symtom i mina MF/MA graviditeter, inte alla men några av dom.

Har inget inbokat VUL förrän om 8 dagar. Imorgon är det inskrivning hos BM känns egentligen dumt att göra inskrivning hos BM först och sedan VUL 1 vecka senare.

Vi hade likadant. Vi valde att gå på inskrivning/hälsosamtal dagarna efter testdag (delvis eftersom jag aldrig varit gravid och således aldrig varit på ett sånt samtal). Men vul var inte förrän ett par veckor senare, och jag fick påpeka för bm flera gånger att jag hade svårt att prata om kommande samtal, för jag kunde inte tro att det skulle bli fler.
  • tofslan
    lilleskutt86 skrev 2015-11-11 15:43:51 följande:

Jag tror att hon mätte hinnsäcken och att den var för liten... Att det var därför hon trodde jag var i max v 5. Jag var lite chockad så jag tog nog inte in allt hon sa. Det var ju dumt... :(

Har ingen erfarenhet men håller tummarna!
  • tofslan
    HeIena skrev 2015-11-11 15:57:23 följande:

Är fler än jag som har stökigt med kisseriet? 

Jag går in i v.11 imorgon och har under natten och på morgon jättesvårt att kissa. Blåsan är verkligen superfull och gör nästan ont men jag har jättesvårt att kissa. Det går långsamt och jag får sitta jättelänge.

Jag ska till BM på fredag för inskrivning och tänker fråga henne om det, men är det någon här som känner igen sig? 

Jag har inte det nu men minns det från förra graviditeten. Minns att jag fick tips då att sitta "bak och fram" på toan, alltså med ansiktet mot väggen så man liksom skrevar mer. Det ska vara lättare att tömma urinblåsan då.
  • tofslan

Jag fick veta idag, i vecka 9+3, att vi väntar tvillingar! Det har inte sjunkit in alls. Jag är glad men chockad. Jag fick visserligen höra på mitt tidiga VUL att det KANSKE var tvillingar (det var därför vi hade fått remiss till ultraljud idag), men jag hade uppenbarligen inte trott det, med tanke på hur chockad jag/vi blev...

Förresten gick det utmärkt att göra ultraljudet på magen nu! Vi diskuterade ju det för några sidor sen, men i v. 9+3 gick det alltså att se bra med vanligt ultraljud för mej.

• 2013januari
    Ellaria skrev 2015-11-11 16:56:01 följande:
    Men vecka fem är ju 4+x?
    You know nothing, Jon Snow
    Inte av läkare. De pratar alltid fulla veckor... 4+3 är då 4 veckor osv... Det är mer allmänt man säger att man är i vecka 5 vid 4+3 men fullgångna veckor pratar alltid sjukvården...
Svar på tråden Junibebisar 2016