Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=75987951][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-11 05:15:36 följande:[/quote-nick]
Inte planerat för fem öre här, min mens hade varit konstigt så jag missade att jag hade ägglossning....
Har bara känt pappan i lite över ett halvår, ingen av oss tycker väl det är optimalt men har bestämt oss för att försöka få det att fungera tillsammans!
[/
Åt du p-piller, hade spiral etc?
[quote=75987958][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-11 05:35:31 följande:[/quote-nick]
Fick förresten lite tips och råd mot illamående, av både doktor och barnmorska, när jag låg på sjukhuset!
* Vatten kan göra en mer illamående, drick i så fall hellre saft som dessutom innehåller socker och annat (bra att få i sig om man spyr mycket), små klunkar åt gången
* Fokusera på att få i dig vätska mer än på mat
* Småät i princip hela tiden, ofta och lite
* Lagad mat kan få dig att må sämre, undvik i så fall det och ät sånt som inte är tillagat
* Mitt favoritråd var följande: laga ingen mat själv om lukter får dig att må illa, bjud hem dig till folk på middag
* Det är helt okej om det enda du kan få i dig är glass eller chips och läsk, det är (förhoppningsvis) bara en kort period och det är viktigare att du får i dig NÅGOT
* Bebisen tar allt den behöver och blir normalt sett inte sjuk av det, det är du som får brister och mår dåligt!
* Har du svårt att få i dig vätska så fyll en bringare på tex en liter och drick ur hela dagen, på så sätt har du koll på hur mycket du faktiskt får i dig
* Håll koll på urinen, både hur ofta du måste kissa och framförallt färgen!
* Vila!!
[/
Vilken färg och vad är för ofta eller sällan när det gäller toabesök? Igår hade jag en sådan dag då det blev mycket spring på toa, var kissnödig konstant nästan. Men svårt och se färg och det tittar man inte ofta på.
Jag har inte provat fören vecka 14, hittade då efter många om och men, man måste hålla den LÅNGT ner för att hitta hjärtat även i v.14, nere vid muttan typ, så jag tror det är ganska omöjligt att hitta redan i v.11 :)
[quote=75987948][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-11 05:12:50 följande:[/quote-nick]
Det där med symptom är jätteklurigt. Just ömma bröst och trötthet hade jag under tiden jag tog progesteronet (Lutinus). Efter jag slutade med Lutinus försvann det helt. Man har ofta väldigt få symptom så tidigt i graviditeten.
[/
Ja skulle jag inte tanprogesteron så skulle jag inte ha ett enda eftersom ömheten i brösten och tröttheten är biverkningar av progesteron. Tycker det är skrämmande att jag inte har några symtom alls, är i v.7 nu och haft symtom i mina MF/MA graviditeter, inte alla men några av dom.
Har inget inbokat VUL förrän om 8 dagar. Imorgon är det inskrivning hos BM känns egentligen dumt att göra inskrivning hos BM först och sedan VUL 1 vecka senare.
Hej! Idag går jag in i vecka 9. Fortfarande trött och illamående. Idag har jag fått ett till symtom, öm på ovansidan av brösten också. Har en gammal BH som har varit för stor, den passar perfekt nu :)
Ska till BM på inskrivning om två veckor, brukar dem lyssna efter hjärtat då eller är det för tidigt?
Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.
7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron! 
Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.
7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!
[quote=75988509][quote-nick]Linda_ skrev 2015-11-11 09:36:21 följande:[/quote-nick]
Hej! Idag går jag in i vecka 9. Fortfarande trött och illamående. Idag har jag fått ett till symtom, öm på ovansidan av brösten också. Har en gammal BH som har varit för stor, den passar perfekt nu :)
Ska till BM på inskrivning om två veckor, brukar dem lyssna efter hjärtat då eller är det för tidigt?
[/
Få inskrivning lyssnar dom inte på hjärtat brukar vara först på BM besöket efter RUL runt v.20 eller när man nu har det.
2013 Januari åh grattis. Om 1 vecka och 1 dag är det min tur då är jag i v.7+3.
Jensan tack för svar