• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Jennyyyyy

[quote=75988601][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-11 10:02:45 följande:[/quote-nick]

Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.

7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!

[/

Fattar inte riktigt. Varför inte värt oron? Såg ni inget förra gången eller hur menar du? Hur kan det bli nio dagars skillnad? Är inte insatt i det där med bak och framflyttning:).

• 2013januari
    Jennyyyyy skrev 2015-11-11 12:19:02 följande:

[quote=75988601][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-11 10:02:45 följande:[/quote-nick]

Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.

7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!

[/

Fattar inte riktigt. Varför inte värt oron? Såg ni inget förra gången eller hur menar du? Hur kan det bli nio dagars skillnad? Är inte insatt i det där med bak och framflyttning:).

Bara min egen erfarenhet som gör att jag inte rekommenderar någon det. Att komma dit och tro att man är i vecka 6+ och så säger läkaren "nej jag ser ingenting mer än en fin hinnsäck och möjligen fosterstruktur, det kan ha stannat av"... Ny tid om 2 veckor.

Va jag själv som på egen risk ville ha tiden efter 9 dagar igen för jag hoppades att det bara va svårmätt. Mkt riktigt va det så... Låg för nära livmoderväggen sist och va då svår att mäta och blev 2-3mm istället för kanske 5-6 som hade visat annan vecka. Med andra ord oro helt i onödan mot att gå på VUL senare när det är lättare att mäta. Typ så.. Hängde du med?
  • Jennyyyyy

Okej jag är i vecka 9 (8+2) och har UL om två veckor så hoppas det inte är för tidigt att se nåt då. Det bör det inte vara då. Men förklara det där med fram och bakflytt tack:). Man vet ju när man har mens och en del vet när de hade sex. Så hur kan man flyttas då? Fattar nada;)

• lilleskutt86

Var på VUL idag. Enligt mina båda appar ska jag vara i vecka 7+6 men läkaren trodde inte jag var så sent gången, snarare vecka 4-5 och misstänker att det stannat av. Min temp är lika hög, jag mår småilla, ont i brösten och har mensvärk så alla symptom kanske är kvar. Jag är helt förstörd. Superledsen och har bara gråtit. Ska dit igen om en vecka, nästa onsdag, för att kolla om det kan ha växt till sig lite. Det är för mig helt omöjligt att jag är i vecka 4-5. Jag hade sista mens den 16 september och ägglossning den 1 oktober. Testade positivt den 10 oktober. Bör alltså ha stannat av. Eller någon som har en annan erfarenhet?

Kram

• 2013januari
    Jennyyyyy skrev 2015-11-11 14:52:32 följande:

Okej jag är i vecka 9 (8+2) och har UL om två veckor så hoppas det inte är för tidigt att se nåt då. Det bör det inte vara då. Men förklara det där med fram och bakflytt tack:). Man vet ju när man har mens och en del vet när de hade sex. Så hur kan man flyttas då? Fattar nada;)

Men man kan aldrig veta exakt vilken dag det befruktade ägget fastnade och började sin resa. Därför kan man bli daterad som att ägglossning/sex va flera dagar efter ens egen beräkning (som för mig) och då har kanske ägget svävat runt lite innan det hittade en bra plats...
  • 2013januari
    lilleskutt86 skrev 2015-11-11 15:07:49 följande:

Var på VUL idag. Enligt mina båda appar ska jag vara i vecka 7+6 men läkaren trodde inte jag var så sent gången, snarare vecka 4-5 och misstänker att det stannat av. Min temp är lika hög, jag mår småilla, ont i brösten och har mensvärk så alla symptom kanske är kvar. Jag är helt förstörd. Superledsen och har bara gråtit. Ska dit igen om en vecka, nästa onsdag, för att kolla om det kan ha växt till sig lite. Det är för mig helt omöjligt att jag är i vecka 4-5. Jag hade sista mens den 16 september och ägglossning den 1 oktober. Testade positivt den 10 oktober. Bör alltså ha stannat av. Eller någon som har en annan erfarenhet?

Kram

Åh nej! Lite samma för mig... Trodde 6+5 förra veckan men läkaren sa max vecka 5. Min hinnsäck va dock perfekt i storlek så det gav mig hopp. Såg dom något alls i hinnsäcken?
  • lilleskutt86

Jag tror att hon mätte hinnsäcken och att den var för liten... Att det var därför hon trodde jag var i max v 5. Jag var lite chockad så jag tog nog inte in allt hon sa. Det var ju dumt... :(

2013januari skrev 2015-11-11 15:23:13 följande:

Åh nej! Lite samma för mig... Trodde 6+5 förra veckan men läkaren sa max vecka 5. Min hinnsäck va dock perfekt i storlek så det gav mig hopp. Såg dom något alls i hinnsäcken?

• HeIena

Är fler än jag som har stökigt med kisseriet? 

Jag går in i v.11 imorgon och har under natten och på morgon jättesvårt att kissa. Blåsan är verkligen superfull och gör nästan ont men jag har jättesvårt att kissa. Det går långsamt och jag får sitta jättelänge.

Jag ska till BM på fredag för inskrivning och tänker fråga henne om det, men är det någon här som känner igen sig? 

• Amanda811
    HeIena skrev 2015-11-11 15:57:23 följande:

Är fler än jag som har stökigt med kisseriet? 

Jag går in i v.11 imorgon och har under natten och på morgon jättesvårt att kissa. Blåsan är verkligen superfull och gör nästan ont men jag har jättesvårt att kissa. Det går långsamt och jag får sitta jättelänge.

Jag ska till BM på fredag för inskrivning och tänker fråga henne om det, men är det någon här som känner igen sig? 

Jag tycker det låter som när jag hade urinvägsinfektion. Kan vara bra att kolla upp asap. Det är ingen höjdare att infektionen kryper upp i njurarna. Been there, done that så att säga....
  • 2013januari
    lilleskutt86 skrev 2015-11-11 15:43:51 följande:

Jag tror att hon mätte hinnsäcken och att den var för liten... Att det var därför hon trodde jag var i max v 5. Jag var lite chockad så jag tog nog inte in allt hon sa. Det var ju dumt... :(

Ok det låter osäkert men med vecka 5 kan hon mena 5+6 tex och då är det inte så långt från din egen beräkning. Jag blev också så ställd förra veckan att jag inte kom mig för att fråga allt jag sen undrade... Håller alla tummar och går för din skull! När är nästa tid?
Svar på tråden Junibebisar 2016