• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • forsyne
    En del av oss skrev 2015-11-09 18:42:10 följande:

Jag har ätit Levaxin i flera år, ska få lämna nya tyreoideaprover nu på torsdag då jag ska på inskrivning. Just nu är jag inom ref värde.

Detta med immunförsvaret hade jag faktiskt inte koll på. Detta år har jag haft 2 förkylningar, en i vintras och en nu i samband med mitt senaste misstänkta MF i september.

Självklart hoppas vi på att den hjälpen du får nu funkar, men skulle det inte göra det är kanske nästa steg att kolla immunförsvaret. De måste ju gå till botten med vad det är som är fel iallafall, tycker jag?
  • En del av oss

[quote=75981626][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-09 19:01:16 följande:[/quote-nick]

Självklart hoppas vi på att den hjälpen du får nu funkar, men skulle det inte göra det är kanske nästa steg att kolla immunförsvaret. De måste ju gå till botten med vad det är som är fel iallafall, tycker jag?

[/

Jo det kommer göras. Hoppas verkligen denna graviditet går vägen.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • tofslan

Hej alla gravida!

Hoppas ni mår bra. Jag har just satt på mej första mammabyxorna för denna graviditet, sååå skönt! (Jag är i vecka 10 och rejält svullen framför allt framåt eftermiddag/kväll.) kan tipsa om mammabyxorna från Lindex mom! De jag köpte var super, snygga och jättesköna plus att det är resår och knapp på insidan så man kan justera storleken när magen växer.

• Saraasa

Hej tjejer!
    Idag var jag på tidigt vul. Åkte in på gynakuten med smärta i vänster äggstock. Visade sig vara en cysta som spruckit och allt såg bra ut med lilla pyret, vi såg ett fint hjärta också, vilken lättnad även om det är en bit kvar till v12.
    Blev flyttad 4 dagar, från 6+6 till 7+3 enligt fostrets storlek, att 4 dagar kan göra en så glad.
    Fick även veta att min livmoder ligger bakåtriktat ( mindre än 10% har det ) att jag missat den informationen när jag väntade första barnet gör mig lite förvirrad, haha..
    Kunde dock inte låta bli att googla och det kan tydligen öka risken för missfall enligt diverse familjeliv sidor. Någon annan här inne som också har det och har mer information, ska såklart fråga mer på inskrivningssamtalet om ca 1 v.

• Villhaenbebbe
    Kawinna skrev 2015-11-09 10:47:45 följande:

Ja, precis! :) när är du beräknad nu?

Hur gammal är ditt första barn? :)

Beräknad till den 18 juni på det jag tror, men jag hann aldrig få tillbaka mensen efter första barnet så har egentligen ingen aning alls när ÄL skett.. Jag gissar enbart när jag jämför när jag började må dåligt sist med nu haha!

Han är 7,5 månad, så det blir tajt, men det ska nog gå :)
  • Kawinna
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-09 21:55:23 följande:

Beräknad till den 18 juni på det jag tror, men jag hann aldrig få tillbaka mensen efter första barnet så har egentligen ingen aning alls när ÄL skett.. Jag gissar enbart när jag jämför när jag började må dåligt sist med nu haha!

Han är 7,5 månad, så det blir tajt, men det ska nog gå :)

Men vi är ju sjukt lika i graviditeter :p har heller inte hunnit få tillbaka mensen efter förlossningen men tror jag hade äl runt 25:e september. Hoppas dock på tidigt ul för att få det daterat, tycker att jag har känt rörelser. Alldeles för tidigt för v. 8, så antingen är det tarmarna eller så är jag längre gången :)

Min son är åtta månader och bf (om det stämmer ) är 21/6
  • Tiana
    Saraasa skrev 2015-11-09 20:51:38 följande:

Hej tjejer!

Idag var jag på tidigt vul. Åkte in på gynakuten med smärta i vänster äggstock. Visade sig vara en cysta som spruckit och allt såg bra ut med lilla pyret, vi såg ett fint hjärta också, vilken lättnad även om det är en bit kvar till v12.

Blev flyttad 4 dagar, från 6+6 till 7+3 enligt fostrets storlek, att 4 dagar kan göra en så glad.

Fick även veta att min livmoder ligger bakåtriktat ( mindre än 10% har det ) att jag missat den informationen när jag väntade första barnet gör mig lite förvirrad, haha..

Kunde dock inte låta bli att googla och det kan tydligen öka risken för missfall enligt diverse familjeliv sidor. Någon annan här inne som också har det och har mer information, ska såklart fråga mer på inskrivningssamtalet om ca 1 v.

Jag har med en bakåtlutad, men har inte hört att det skulle göra någon som helst skillnad. Har svårt att tro det.
  • Micajin

Hej hej! Är gravid med första barnet och är i v.7(6+5)

Beräknas i slutet av juni!

När är det man skall höra av sig till barnmorska?

Kram! ;)

• En del av oss

Har med bakåtlutad livmoder. Varför skulle det öka risken för missfall? Är det inte bara en myt bland massa gissa påare på FL. ingen pålitlig källa direkt.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
Svar på tråden Junibebisar 2016