• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Maräng87

Hej igen, kikar in här lite då och då och såg att ni skrev om bakåtlutad livmoder. Det har jag också fick jag veta på vul förra veckan. Jag frågade om det hade någon betydelse på något sätt men bm sa att det inte spelar någon roll och att den ju "åker fram" i takt med att barnet växer :) Så det är nog ingen fara!

• annieh897
    Micajin skrev 2015-11-10 07:41:40 följande:

Hej hej! Är gravid med första barnet och är i v.7(6+5)

Beräknas i slutet av juni!

När är det man skall höra av sig till barnmorska?

Kram! ;)

Det kan du göra så fort du har plussat om du vill. Jag fick komma på hälsosamtal i vecka 7 och ska på inskrivning idag i vecka 10.
  • Micajin
    annieh897 skrev 2015-11-10 12:00:30 följande:

Det kan du göra så fort du har plussat om du vill. Jag fick komma på hälsosamtal i vecka 7 och ska på inskrivning idag i vecka 10.

Okej! :P
  • Tjotilda85
    Elenius skrev 2015-11-10 14:42:41 följande:

Hur mår ni allihopa? :)

Idag mår jag skapligt, småäter lite ost in emellan. Jag tackar åksjukearmbanden för att de finns, annars hade jag nog inte kunnat jobba pga illamående. V 8 (7+1) och längtar tills man passerat v 12 då det förhoppningsvis blir bättre :)
  • HeIena
    tofslan skrev 2015-11-09 19:39:16 följande:

Hej alla gravida!

Hoppas ni mår bra. Jag har just satt på mej första mammabyxorna för denna graviditet, sååå skönt! (Jag är i vecka 10 och rejält svullen framför allt framåt eftermiddag/kväll.) kan tipsa om mammabyxorna från Lindex mom! De jag köpte var super, snygga och jättesköna plus att det är resår och knapp på insidan så man kan justera storleken när magen växer.

Är det dom för 299:- du menar? =)
  • Jennyyyyy

Mår bra. Inget illamående hittills så hoppas jag klarat mig:). Trött mest men ska masa mig till gymmet. Annars molvärk, ömma bröst, fryser, äcklad av mkt mat och sugen på mkt vita kolhydrater:p

• Wielkip
    Elenius skrev 2015-11-10 14:42:41 följande:

Hur mår ni allihopa? :)

Jag trodde jag råkade ut för första gravidspyan igår, men det var "bara" magsjuka :'D gick in i v.11 idag och mår bra förutom illamåendet. Hur mår du själv? :)
  • Villhaenbebbe
    Kawinna skrev 2015-11-09 22:27:17 följande:

Men vi är ju sjukt lika i graviditeter :p har heller inte hunnit få tillbaka mensen efter förlossningen men tror jag hade äl runt 25:e september. Hoppas dock på tidigt ul för att få det daterat, tycker att jag har känt rörelser. Alldeles för tidigt för v. 8, så antingen är det tarmarna eller så är jag längre gången :)

Min son är åtta månader och bf (om det stämmer ) är 21/6

Ja jag ska också försöka få ett tidigt ul, jag har inte ens ringt MVC då vi håller på renoverar och bor hos svärföräldrarna ute i skogen (och jag har inget körkort) men måste väl försöka ta tag i det snart! Tiden bara flyger iväg den här gången, v 10 redan..

Får jag fråga om det var planerat för er del? Vi körde oskyddat men trodde aldrig vi skulle lyckas dom få gånger man hinner få till det haha.. Så lite snopet var det! :)
  • tofslan
    HeIena skrev 2015-11-10 15:58:08 följande:
    Är det dom för 299:- du menar? =)
    Japp Helena, de för 299kr!
Svar på tråden Junibebisar 2016