• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • 2013januari
    tofslan skrev 2015-11-11 17:07:03 följande:

Jag fick veta idag, i vecka 9+3, att vi väntar tvillingar! Det har inte sjunkit in alls. Jag är glad men chockad. Jag fick visserligen höra på mitt tidiga VUL att det KANSKE var tvillingar (det var därför vi hade fått remiss till ultraljud idag), men jag hade uppenbarligen inte trott det, med tanke på hur chockad jag/vi blev...

Förresten gick det utmärkt att göra ultraljudet på magen nu! Vi diskuterade ju det för några sidor sen, men i v. 9+3 gick det alltså att se bra med vanligt ultraljud för mej.

Men åh vilken grej. Trådens första tvillingar :)
    När va du på tidigt VUL? Vad såg man då som tydde på tvillingar?
  • SSK13

Jag fick veta idag, i vecka 9+3, att vi väntar tvillingar! Det har inte sjunkit in alls. Jag är glad men chockad. Jag fick visserligen höra på mitt tidiga VUL att det KANSKE var tvillingar (det var därför vi hade fått remiss till ultraljud idag), men jag hade uppenbarligen inte trott det, med tanke på hur chockad jag/vi blev...

Förresten gick det utmärkt att göra ultraljudet på magen nu! Vi diskuterade ju det för några sidor sen, men i v. 9+3 gick det alltså att se bra med vanligt ultraljud för mej.

Grattis! Häftigt :)
  • HeIena
    tofslan skrev 2015-11-11 16:58:44 följande:
    Jag har inte det nu men minns det från förra graviditeten. Minns att jag fick tips då att sitta "bak och fram" på toan, alltså med ansiktet mot väggen så man liksom skrevar mer. Det ska vara lättare att tömma urinblåsan då.
    åhå ok. då ska jag prova det. tack =)
  • Jensan911

Stort grattis, så häftigt!! Jag gjorde ultraljud utanpå magen i vecka 7+6, min lille vilding syntes fint då, men ville gärna gömma sig!
  • Elenius

Var på Vul idag, efter en låg tystnad och glasögon påtagning av läkaren.. (här trodde jag att det var kört) så säger hon att det är ett litet liv där inne med ett hjärta som slår. Allt ser bra ut och jag är i 7+1 bara två dagar efter det vi trodde, så otroligt skönt! En lättnad :) nu kör vi jag och mitt lilla knytt.

• Wielkip

Wow, grattis!

Det är väl en till som väntar tvillingar har jag för mig, minns inte vem det var bara? :)
  • tofslan

Tack för alla grattis!

Jag gjorde VUL i ca 6+2. Då såg man två jämnstora hinnsäckar men bara embryo (och hjärtslag) i det ena. Nu två veckor senare var de båda embryona lika stora (plus minus nån millimeter).

• tofslan
    Elenius skrev 2015-11-11 17:57:04 följande:

Var på Vul idag, efter en låg tystnad och glasögon påtagning av läkaren.. (här trodde jag att det var kört) så säger hon att det är ett litet liv där inne med ett hjärta som slår. Allt ser bra ut och jag är i 7+1 bara två dagar efter det vi trodde, så otroligt skönt! En lättnad :) nu kör vi jag och mitt lilla knytt.

Härligt! Grattis
Svar på tråden Junibebisar 2016