• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • idaadi

Det är en svag tröst men i alla fall en tröst att läsa att fler mår lika dålig som en själv. Kämpa på tjejer!

• Elenius

Någon mer av er som har symtom som upplever att de kommer och går lite? Eller är allt exakt samma hela tiden?

• Jennyyyyy
    Elenius skrev 2015-11-12 19:26:28 följande:

Någon mer av er som har symtom som upplever att de kommer och går lite? Eller är allt exakt samma hela tiden?

Kommer och går..
  • mallar
    Lakrits91 skrev 2015-11-12 18:07:27 följande:

Hur lång tid tar ett hälosamtal eller inskrivning? 1h 1,5h? Eller längre?

Ska på ett hälsosamtal nästa vecka och funderar på hur länge jag måste vara borta från jobbet.

Har inte gjort det än i denna graviditet men i förra tror jag inte det tog mer än 15-20 min. Max 30 min skulle jag tro. Sen beror det väl på hur mkt frågor du själv har.
  • Dance dance dance
    alx l skrev 2015-11-12 15:34:31 följande:
    Tack! Ja det är ingen höjdare, första gången satt det i tills vi fick reda på att det var ett MA.
    Med dottern kräktes jag flera ggr/dag fram till v 24 har jag för mig, men det blev betydligt bättre efter v 16-17. Så hoppas innerligt att det inte håller i sig lika länge denna gången :) Det går lite upp och ner, men för det mesta orkar jag inte med något och ligger mest i soffan och mår illa, sjukt tungt psykiskt, dessutom måste ju dottern gå långa dagar på föris.. Det är jobbigt men jag är hoppfull att det blir bättre snart. 
    Stackare, jag är imponerad av att du vill gå igenom det en gång till ;) Jag har inte haft det lika eländigt som du men varit mer eller mindre sängliggande av illamående de senaste fyra veckorna. Himla tungt psykiskt tycker jag, värre än jag kunnat föreställa mig.
  • Lakrits91
    mallar skrev 2015-11-12 19:48:06 följande:

Har inte gjort det än i denna graviditet men i förra tror jag inte det tog mer än 15-20 min. Max 30 min skulle jag tro. Sen beror det väl på hur mkt frågor du själv har.

Okej tack! Har väl några stycken bara. Kommer väl på alla frågor jag skulle ställt sen efteråt.
  • corona
    Lakrits91 skrev 2015-11-12 18:07:27 följande:

Hur lång tid tar ett hälosamtal eller inskrivning? 1h 1,5h? Eller längre?

Ska på ett hälsosamtal nästa vecka och funderar på hur länge jag måste vara borta från jobbet.

Jag bokade inskrivning idag, 1 h beräknas det ta.
    Hälsosamtal har jag ingen aning om, har aldrig varit på ett sånt.
  • corona
    Elenius skrev 2015-11-12 19:26:28 följande:

Illamåendet och molvärken kommer och går, det som är konstant är ömma och svullna bröst. 
  • caroline1986

Idag går jag in i vecka 12 11+0 längtar så till denna veckan passerat o man kan andas ut lite iallafall. Längtar till ul 23/11 så man får se hur den mår Lill fisen!

Nyfiken har ni namn förslag på era bebisar ännu

• annieh897
    caroline1986 skrev 2015-11-13 09:33:49 följande:

Idag går jag in i vecka 12 11+0 längtar så till denna veckan passerat o man kan andas ut lite iallafall. Längtar till ul 23/11 så man får se hur den mår Lill fisen!

Nyfiken har ni namn förslag på era bebisar ännu

Började fundera på namn till framtida barn för sisådär tio år sen ;) Så jag har en lista med förslag, dessvärre ratar sambon majoriteten. Vi är dock överens om att vi inte kommer bestämma namn förrän barnet är fött.
Svar på tråden Junibebisar 2016