• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • frucgsvensson

Hur har ni det med era magar, har det börjat puta ännu? Jag gick in i vecka 13 idag och har läst att det är nu livmodern tränger upp ur bäckenet.

Jag är mest svullen, men när jag googlar eller söker på instagram efter bilder i denna vecka så ser de allra flesta jättestor ut i denna veckan?! Alltså att se verkligen har ett riktigt put vid naveln å neråt typ.

Jag har lite övervikt så jag kan inte känna någon livmoder än och vet inte vad jag ska känna efter heller direkt.

• En del av oss

Hur lägger man in bild? Klickar på välj filer men sedan händer absolut ingenting.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Provar och ser om det går nu. Funkar det inte på ipad kanske men på mobilen?

• En del av oss

Ska se om det funkar via telefon

• En del av oss

Nu funkade det men bilden blev på snedden, vetinte varför det blir så.

Min lilla sötis blev framflyttad 1 dag så v.8+4 idag och växt från 13.6 mm i torsdags till 19 mm idag. Den rörde på sin ena arm och är så söt. Hjärtat slår fint och allt ser fint ut.

• bryrmiginte
    frucgsvensson skrev 2015-11-24 16:34:20 följande:

Hur har ni det med era magar, har det börjat puta ännu? Jag gick in i vecka 13 idag och har läst att det är nu livmodern tränger upp ur bäckenet.

Jag är mest svullen, men när jag googlar eller söker på instagram efter bilder i denna vecka så ser de allra flesta jättestor ut i denna veckan?! Alltså att se verkligen har ett riktigt put vid naveln å neråt typ.

Jag har lite övervikt så jag kan inte känna någon livmoder än och vet inte vad jag ska känna efter heller direkt.

Gick också in i vecka 13 idag kan känna min livmorder över blygdbenet. Men kan ha räknat fel , ska på ul imorgon så får se vilken vecka de är :)
  • Lutetzia
    En del av oss skrev 2015-11-24 16:52:11 följande:

Nu funkade det men bilden blev på snedden, vetinte varför det blir så.

Min lilla sötis blev framflyttad 1 dag så v.8+4 idag och växt från 13.6 mm i torsdags till 19 mm idag. Den rörde på sin ena arm och är så söt. Hjärtat slår fint och allt ser fint ut.

Grattis! Då är vi nästan på samma. Jag är i v 9+0. 21 mm i dag på VUL. Visst är det lustigt att de rör sig så mycket redan! Hade ingen aning om det och det så överraskad över all aktivitet.
  • En del av oss

[quote=76041707][quote-nick]Lutetzia skrev 2015-11-24 17:01:44 följande:[/quote-nick]

Grattis! Då är vi nästan på samma. Jag är i v 9+0. 21 mm i dag på VUL. Visst är det lustigt att de rör sig så mycket redan! Hade ingen aning om det och det så överraskad över all aktivitet.

[/

Jo blev verkligen överraskad, var så söt med sin lilla arm som den tog upp mot sitt ansikte. Tror vi väckte den för hen låg ihopkrupen upp och ner först men vände på sig och visade upp sig och nu såg man tydligt huvud och kropp, små knoppar av armar och ben och hur armen rörde sig, helt fascinerad. Såg även konturen av fostersäcken. Älskar den lilla redan och hea mitt hjärta är fullt av moderskärlek.

Vi är rätt nära varandra, byter vecka på fredag. Just nu är BF 1 juli ( var först 4 juli) men blir igångsatt 2 veckor före BF ca 17 juni om nu inte BF ändras igen.

• En del av oss

Såg att ni pratade amning ovan. Jag hoppas verkligen kunna, min önskan är helamning tills 5 månader om allt går och bebis och jag trivs bra med det. Verkar så smidigt att alltid ha maten med sig.

• Linda_

Vi är så lyckliga och glada idag! Starka hjärtslag och 30 mm, blev flyttad en dag bakåt till 9+5 <3

Svar på tråden Junibebisar 2016