• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Jennyyyyy

[quote=76040747][quote-nick]Silvermia8 skrev 2015-11-24 12:29:56 följande:[/quote-nick]Är det någon av er andra som berättat på jobbet ännu?

Jag hade tänkt vänta tills efter årsskiftet iaf men har tyvärr en chef som just nu bedriver häxjakt på mig och det är massor med möten, orimliga deadlines, nekad semesteransökan för bröllopsresa (som han sen fick bevilja då jag hade mail från min förra chef där hon godkände semester i december redan i februari) samt bara en väldigt dålig attityd mot mig.

Min chef har varit tydlig sedan han tog över min region att han vill ha bort mig (fått 2 utköpserbjudanden under hösten som jag tackat nej till pga att jag och min man försökte bli gravida och lyckades rätt omgående då jag vill ha min SGI för FL).

Nu har min chef än en gång kallat till möte där även HR-avdelningen ska vara med (de har varit med då de tidigare utköpserbjudandena getts) och jag pratade idag med min BM och hon rådde mig till att berätta med den rådande stressen.

Hon menade på att om min chef (och HR-chef) är mänskliga kommer de att backa av lite om jag berättar.

Gick in i vecka 11 idag och hade tänkt att inte säga någon förrän efter nyår, men nu blev jag kluven.

Till saken hör att jag och maken åker på vår bröllopsresa nästa torsdag (v 12), är åter i sverige 18/12 (v14) och har ul och kub bokat den 18/12.

Jag jobbar 2 dagar under julveckan (v 15), ledig nyårsveckan (v 16), jobbar 2 dagar trettondagsveckan (v 17) och har ett veckomöte med min chef torsdagen veckan efter (v 18).

Hur skulle ni gjort? Berättat på mötet på torsdag eller hållt på det enligt tidplanen?[/

Berätta!! Gå inte och jobba på högtryck:/. Tänk på dig själv och barnet och hoppas chefen är förstående.

• EmManny
    Jensan911 skrev 2015-11-24 12:35:14 följande:

Hur tänker ni kring amning? Är det självklart att ni kommer vilja om det går eller är här någon som redan vet att de inte kommer vilja?

Jag ammade mitt första barn i 18 månader och slutade för att kunna bli gravid igen. Kommer att amma det här barnet så länge barnet vill och jag orkar. För mig känns det naturligt. Däremot hoppas jag kunna pumpa ur någon gång ibland så att pappa kan ge flaska. Min dotter tog inte flaska och det hade varit praktiskt om pappan kunde ta nattning någon gång ibland.
  • annieh897

Jag vill gärna amma och hoppas att det funkar. Skulle däremot gärna pumpa ur ibland så att bebisens pappa kan vara mer delaktig.

• forsyne
    Jensan911 skrev 2015-11-24 12:35:14 följande:

Hur tänker ni kring amning? Är det självklart att ni kommer vilja om det går eller är här någon som redan vet att de inte kommer vilja?

Jag vill absolut försöka amma, men jag vet att det inte alltid funkar utan problem. Ett par anledningar till att jag nog inte ammar så länge, är att min make vill ha stor del av föräldraledigheten, så jag börjar nog jobba igen rätt tidigt. Plus att, om vi skulle bestämma oss för att vi vill försöka få syskon får vi skynda på. Jag hinner fylla 38 innan bf.

Men jag vet ju inte alls hur jag kommer känna kring allt förrän vi är där.
  • annieh897

Jag är förvånad över att jag inte gått ner mer i vikt trots att jag spyr varje dag och knappt äter. Jag gick upp ett kilo precis i början av graviditeten, det har jag gått ner nu plus ytterligare ett kilo. Väger alltså bara ett kilo mindre än innan grav. Det är väl i och för sig bra, antar att kroppen ändå lyckas behålla nånting.

• M4l1n
    Cleo1 skrev 2015-11-24 10:58:20 följande:

Åh, grattis till tvillingar! Du har en helt underbar resa framför dig!Mina killar är nu drygt två år, de kommer vara 2 år och 7 månader ungefär när lillskrutten kommer.

Du kommer bli behandlad som en prinsessa av vården, få gå på UL tills du storknar mm,att vänta tvillingar är speciellt och man känner sig verkligen utvald.Fast själv är jag rätt nöjd med en denna gång,ska bli så mysigt

Hej! Jag väntar också en enling nu efter tvillingraviditet. Har två pojkar! Tycker också det ska bli mysigt med "bara" en denna gången. Men konstigt nog så mår jag sämre denna graviditet! Hur mår du?
  • Taiga

Var på inskrivning idag! Sambon följde med. Gick bra, men BM fick sticka mig 3 gånger, för första kärlet sprack och det andra kärlet ville inte. :P

Jag kommer amma om det går, men jag tänker inte känna någon ångest ifall det blir flaska istället, har läst för mycket om mammor som är nervvrak för att amningen inte funkar och barnmorskor som tvingar, tjatar och skuldbelägger.

• Lutetzia

I dag var det äntligen dags för ultraljud. Var så otroligt nervös när jag lade mig i stolen och det var några jobbiga sekunder innan läkaren sa: Vill ni se? Sen vred hon skärmen mot mig och min man. Vi såg en liten räka som sprattlade runt för fullt, haha. Den mätte 2 cm vilket är normalt för v 9+0. Var överraskad av all aktivitet! Det var så rörande och både jag och mannen fick en tår i ögat. Tänk att efter 5 år så kan det gå vägen! 

• Cleo1

HejJag mår sämre med,är det inte skumt?

Hur gamla är dina killar?quote=76041331][quote-nick]M4l1n skrev 2015-11-24 15:02:49 följande:[/quote-nick]

Hej! Jag väntar också en enling nu efter tvillingraviditet. Har två pojkar! Tycker också det ska bli mysigt med "bara" en denna gången. Men konstigt nog så mår jag sämre denna graviditet! Hur mår du?

[/quote]

• tofslan
    Cleo1 skrev 2015-11-24 10:58:20 följande:
    Åh, grattis till tvillingar! Du har en helt underbar resa framför dig!Mina killar är nu drygt två år, de kommer vara 2 år och 7 månader ungefär när lillskrutten kommer.
    Du kommer bli behandlad som en prinsessa av vården, få gå på UL tills du storknar mm,att vänta tvillingar är speciellt och man känner sig verkligen utvald.Fast själv är jag rätt nöjd med en denna gång,ska bli så mysigt
    Tack! :) jag är rätt nervös över hur det ska gå, jag tyckte det var fart nog att få en förra gången... Tänker också mycket på hur det blir för blivande storebror att få inte bara ett utan två småsyskon på en gång. Sen känns det rätt obegripligt hur man ska skrapa ihop tillräckligt med sömn med tanke på att det inte gick med EN bebis... Ska bli mysigt också såklart. Så fint att de kommer ha varandra.
Svar på tråden Junibebisar 2016