Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Idag var jag på KUB blev tillbaka flyttad till 10+2 så det var för tidigt för KUB så vi fick en tid igen om 2 veckor. Vad de kunde se nu såg allt bra ut. Bebisen var väldigt stillsam men hjärtat slog fint och allt man kunde se var på rätt plats. Nu försöker jag njuta lite av att den fanns där och att hjärtat slog. Jag har nojjat mig över att det skulle vara tomt i magen
Nu hoppas jag bara att den vill stanna kvar och att vi får se samma fina hjärtslag om 2 veckor när vi ska göra KUB test. Inför det kommer jag bli nervös igen förstås men för en stund tänker jag njuta av den här graviditeten.
Jag har inte skrivit här tidigare men är i v 13 och väntar första barnet efter två MA tidigare i år. Jag har gjort två UL den här graviditeten, det senaste i v 11 och allt såg bra ut, blev t o m framflyttad förvånande nog, trodde det skulle bli tvärtom.
Men jag undrar över lite över alla som ser sprattlande foster på tidiga UL.. Jag såg inga rörelser alls mer än att jag förstod att fostret hade vänt på sig från två veckor tidigare. Jag fick väldigt korta UL och hade svårt att fatta vad som var vad så jag kanske missade ev rörelser eller syns det väldigt tydligt?
Jag har inte skrivit här tidigare men är i v 13 och väntar första barnet efter två MA tidigare i år. Jag har gjort två UL den här graviditeten, det senaste i v 11 och allt såg bra ut, blev t o m framflyttad förvånande nog, trodde det skulle bli tvärtom.
Men jag undrar över lite över alla som ser sprattlande foster på tidiga UL.. Jag såg inga rörelser alls mer än att jag förstod att fostret hade vänt på sig från två veckor tidigare. Jag fick väldigt korta UL och hade svårt att fatta vad som var vad så jag kanske missade ev rörelser eller syns det väldigt tydligt?
[quote=76041929][quote-nick]Lutetzia skrev 2015-11-24 18:03:51 följande:[/quote-nick]
Vad kul att det är så många som har gjort ultraljud just i dag och så många glädjande besked.
Hur tänker ni kring att göra fler ultraljud? Jag med min historia vet inte om jag kommer att orka vänta ända tills RUL innan jag får se bebisen igen.
[/
Jag har nästa UL på magen nu på torsdag det är remiss från min MVC då dom vill veta exakt längd på min graviditet då jag ska genomgå FVP och då måste man veta det med exakthet. Nästa UL blir i samband med FVP i januari, sedan RuL och sedan är jag sugen på ett 3D 4D UL i vår. Vet inte om det blir något TUL.
[quote=76042831][quote-nick]gr0 skrev 2015-11-24 21:37:12 följande:[/quote-nick]
[/
Idag såg jag det för första gången, den vände på sig och man såg dom små armarna och hur bebisen förde upp armen mot sitt huvud, så sött. Nästan grät av fascination, känns helt fantastiskt att kunna se den röra sig redan i v.9 ( nu kan jag vara längre gången) men jo då det syntes. Nu är det vad jag förstått inga viljestyrda rörelser utan nervryckningar foster gör såhär tidigt.
Vår sov/vilade igår (vecka 11) så först låg den helt stilla bara, hjärtat slog fint. Sen mätte gyn lite och förklarade vad som var vad på ultraljudsbilden (hinnor, navelsträng osv). Och under tiden hann den lille vakna och började då sprattla, syntes tydligt. Så har du fått snabba ultraljud så kanske fostret inte hunnit vakna till.
Hur kan man bli bakflyttad så mkt som två veckor? Fattar inte riktigt det där:p
[quote=76043162][quote-nick]UK Jennie skrev 2015-11-24 22:48:46 följande:[/quote-nick]
Kul med alla som fatt se sina sma! Jag svavar fortfarande pa moln
Jag tycker inte du ska oroa dig over att din lilla var stilla, hen lag nog och sov sott. Jag hade valdigt full blasa och fick ga och halv-kissa, men det var fortfarande for mycket urin sa jag fick ga och tomma mera (vem visste att jag hade san blaskapacitet ) - det jag vill komma till ar att jag hoppade upp och ner fran britsen sa min bebis reagerade sakert pa det och rorde sig en del.
En hjartmuskel som ror pa sig ar det som ar viktigt
[/
Bebis sover oftast när vi rör oss och dom har inga direkt rytm mellan vakenhet och sömn så här tidigt.