Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=76043205][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-11-24 22:58:33 följande:[/quote-nick]
Hur kan man bli bakflyttad så mkt som två veckor? Fattar inte riktigt det där:p
[/
ÄL kan ju ha skett senare än du trodde och implantation. Du får ju se sedan om det stämmer med RUL, men 2 veckor låter mycket. Vad jag förstår blir man väl framåtflyttad vid tidig ÄL, före dag 14 och bakåtflyttad vid senare ÄL än dag 14. Dom första dagarna innan ÄL är man ju inte gravid men graviditeten räknas ändå från senaste mens första dag (SM) då man inte vet när Befruktningen skedde så fostret är alltid yngre än antalet veckor. Har du tex ÄL på dag 14 så är fostret ca 14 dagar yngre än antalet veckor du gått. Kan det varit så? Måste vara frustrerande att komma dit och sedan bli hemskickad för att det är för tidigt och sedan tro att man är i v.12 och plötsligt bli tillbakaflyttad till v.10.
Kul med alla som fatt se sina sma! Jag svavar fortfarande pa moln
Jag tycker inte du ska oroa dig over att din lilla var stilla, hen lag nog och sov sott. Jag hade valdigt full blasa och fick ga och halv-kissa, men det var fortfarande for mycket urin sa jag fick ga och tomma mera (vem visste att jag hade san blaskapacitet ) - det jag vill komma till ar att jag hoppade upp och ner fran britsen sa min bebis reagerade sakert pa det och rorde sig en del.
En hjartmuskel som ror pa sig ar det som ar viktigt
[quote=76043258][quote-nick]En del av oss
Bebis sover oftast när vi rör oss och dom har inga direkt rytm mellan vakenhet och sömn så här tidigt.
[/quote]
Plotslig rorelse (som att hoppa upp/ned fran en brits ) fungerar som ett yttre stimuli vilket ett foster i v.13 kan svara pa.
Jag har lagt på mig 5 kilo minst också men när jag står upp och trycker lätt längst ner på magen sä känner jag en bula som aldrig varit där innan, har vägt mer tidigare så känner iaf att de inte är fett jag känner haha. Har ju hört många som har bakåtlutande livmoder och då känner man nog inte i v13 redan.
Vill att de ska börja synas snart för nu ser de mest ut som ja ätit för mycke bullar. . Är också lite överviktig sen innan så får nog vänta nån vecka ^^
Det känns som att väldigt många av er får tidiga UL, har ni bett om det eller har barnmorskan bara bokat upp er på ett?
Min barnmorska sa ingenting om tidigt UL och jag har haft ett missfall sedan förut. Skulle vara helt otroligt att få se om det lilla hjärtat slår. <3
Går in i v13 imorgon.
Ok, jag är officiellt knäpp. Eller i alla fall full med hormoner. Jag gråter för att gröten inte blev slät och fin just nu!
Jag har inte skrivit här tidigare men är i v 13 och väntar första barnet efter två MA tidigare i år. Jag har gjort två UL den här graviditeten, det senaste i v 11 och allt såg bra ut, blev t o m framflyttad förvånande nog, trodde det skulle bli tvärtom.
Men jag undrar över lite över alla som ser sprattlande foster på tidiga UL.. Jag såg inga rörelser alls mer än att jag förstod att fostret hade vänt på sig från två veckor tidigare. Jag fick väldigt korta UL och hade svårt att fatta vad som var vad så jag kanske missade ev rörelser eller syns det väldigt tydligt?
[quote=76043522][quote-nick]HeIena skrev 2015-11-25 05:14:28 följande:[/quote-nick]
Det känns som att väldigt många av er får tidiga UL, har ni bett om det eller har barnmorskan bara bokat upp er på ett?
Min barnmorska sa ingenting om tidigt UL och jag har haft ett missfall sedan förut. Skulle vara helt otroligt att få se om det lilla hjärtat slår. <3
Går in i v13 imorgon.
[/
Första blev pga misstänkt bakteriell vaginos, tar progesteron vagitotier och det luktar inte mumma och blev orolig trodde inte VUL skulle göras då med tydligen. Nu var det inte det.
Andra var hos den gynekolog jag gått hos under utredning.
Tredje igår, hade tid för besök men samma dag jag skulle dit så var jag redan gravid och hade väntat många månader. Ringde dit och undrade om jag skulle komma ändå men blev erbjuden ett VUL istället.
Imorgon ett dateringsultraljud utanpå magen för att fastställa graviditetslängden då jag ska genomgå FVP och man måste vara säker på veckan eftersom att det görs i v.15 och inte i trolig v.15. Hittills har jag blivit framåtflyttad på vartenda VUL jag gjort förutom det allra första då det var så himla litet i v.5+ och man bara såg en hinnsäck utan något embryo i.
Har själv genomlevt en masa MF/MA och andra hemskheter så jag vet oron är tung.
Är oxå i v 13 men har ingen mage alls än.Lite konstigt eftersom jag födde tvillingar för två år sen men jag antar den snart kommer.Gör inte så mycket dock eftersom jag inte vill berätta för alla än.Snart säger det poff ![]()
Hur har ni det med era magar, har det börjat puta ännu? Jag gick in i vecka 13 idag och har läst att det är nu livmodern tränger upp ur bäckenet.
Jag är mest svullen, men när jag googlar eller söker på instagram efter bilder i denna vecka så ser de allra flesta jättestor ut i denna veckan?! Alltså att se verkligen har ett riktigt put vid naveln å neråt typ.
Jag har lite övervikt så jag kan inte känna någon livmoder än och vet inte vad jag ska känna efter heller direkt.
Går in i v13 imorgon.