• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Tiana
    bryrmiginte skrev 2016-01-23 16:42:53 följande:

Alkoholfritt ?:D

Har tyvärr inte det hemma...
  • Lutetzia
    Tiana skrev 2016-01-23 16:35:28 följande:

Hmm, jag brukar lyssna på min kropp och äta vad jag är sugen på. Idag går det ju bara inte, är sugen på vitt vin! Nån idé o vad det kan vara min kropp vill ha och vad jag kan äta istället? :)

Själv brukar jag dricka alkoholfri cider när jag vill ha något som känns lite trevligare än läsk. :)
  • Ellaria
    bryrmiginte skrev 2016-01-22 23:42:13 följande:
    Vet du Varför den är stängd? Roligare med fler ju kan man tycka ;p
    Majoriteten där inne ville inte att fler skulle tillkomma eftersom vi redan var så många.
    You know nothing, Jon Snow
  • vindruvan
    Ellaria skrev 2016-01-23 18:46:13 följande:

Majoriteten där inne ville inte att fler skulle tillkomma eftersom vi redan var så många.

Vad tråkigt!
  • ebe91
    vindruvan skrev 2016-01-23 19:42:39 följande:
    Vad tråkigt!
    Håller med... :/ hade också velat gå med!
  • Gweny
    Tiana skrev 2016-01-23 16:35:28 följande:

Hmm, jag brukar lyssna på min kropp och äta vad jag är sugen på. Idag går det ju bara inte, är sugen på vitt vin! Nån idé o vad det kan vara min kropp vill ha och vad jag kan äta istället? :)

Finns ju alkoholfritt vin. Många ställen ordnar goa drinkar med. (alkofria)
  • annieh897

Nån som har några cravings? Jag har inga alls än så länge, mer än att mitt huvud vill ha coca-cola (min enda koffeinkälla, saknar energidryck...) Känns som att cola är mer effektivt mot min huvudvärk än Alvedon, som är totalt värdelöst.

• Velveteen

Jag är i vecka 22 nu och har i flera nätter haft stark, brännande klåda. Ibland är jag uppe två timmar på natten och bara kliar mig. Jag kliar kraftigt och det går över, men bara i 10-20 sekunder, sen börjar det om... När jag googlat kommer info om "graviditetsklåda" som beror på att gallan och levern inte fungerar riktigt utan det går ut gallsyror i blodet som skapar klådan. Jag har tänkt att ringa mödravården i morgon för att se om jag kan få tid för blodprov som kan påvisa gallsyror. Men i natt så kliade det knappt nåt! Skönt, men jag vill inte ringa Mödravården i onödan så jag börjar fundera om det är något annat? Ex att jag tar kalcium eller järntillskott på kvällen. Någon annan som har klåda på kvällar och nätter?

• vindruvan
    Velveteen skrev 2016-01-24 15:30:04 följande:

Jag är i vecka 22 nu och har i flera nätter haft stark, brännande klåda. Ibland är jag uppe två timmar på natten och bara kliar mig. Jag kliar kraftigt och det går över, men bara i 10-20 sekunder, sen börjar det om... När jag googlat kommer info om "graviditetsklåda" som beror på att gallan och levern inte fungerar riktigt utan det går ut gallsyror i blodet som skapar klådan. Jag har tänkt att ringa mödravården i morgon för att se om jag kan få tid för blodprov som kan påvisa gallsyror. Men i natt så kliade det knappt nåt! Skönt, men jag vill inte ringa Mödravården i onödan så jag börjar fundera om det är något annat? Ex att jag tar kalcium eller järntillskott på kvällen. Någon annan som har klåda på kvällar och nätter?

Min tanke är att du inte kan ringa till din BM i onödan, är du fundersam och behöver fråga något om din hälsa så ska du göra det. I ditt fall så är det ju viktigt att få koll på det ifall det nu är strul med galla/lever.

Hoppas du får tag på din BM imorgon.
  • vindruvan

Klåda har jag för övrigt i mängder men det beror på att hormonerna skrämt igång mina eksem galet mycket. :-/

Svar på tråden Junibebisar 2016