• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • frucgsvensson
    annieh897 skrev 2016-01-21 08:24:23 följande:

Åh vad roligt!

Jag känner ingenting än så länge, i alla fall inget som jag kan skilja från tarmrörelser. Har också moderkakan i framvägg, v 21 (20+0) idag.

Jag har känt inifrån sedan vecka 19 någon gång, men igår sparkade han hårt :)
  • Liinaa91

Jag har känt rörelser från 15 veckor :) nu är jag i vecka 17+4 och mannen känt utanpå magen :) ul nästa vecka längtar.

• Millemupp
    frucgsvensson skrev 2016-01-20 22:46:14 följande:

Idag fick jag både se och känna med handen lillen i magen!! :) första gången. Gick in i vecka 21 igår och har moderkakan i framvägg så trodde det skulle dröja.

Vad härligt! Är vecka 20 (19+2) och har precis börjat känna lite bubblor. Verkar ju lovande att det kan kännas så starkt trots moderkakan! :)
  • Kawinna

Var på ul idag och allt såg bra ut. Blev flyttad två veckor bakåt så nytt bf 26/6 :)

Har moderkakan i framvägg men har ändå känt lite rörelser :) nytt ul i v. 24 för att se om moderkakan fastnat i mitt ärr från ks eller åkt upp.

• Gweny
    Kawinna skrev 2016-01-21 22:02:09 följande:

Var på ul idag och allt såg bra ut. Blev flyttad två veckor bakåt så nytt bf 26/6 :)

Har moderkakan i framvägg men har ändå känt lite rörelser :) nytt ul i v. 24 för att se om moderkakan fastnat i mitt ärr från ks eller åkt upp.

Skönt det såg bra ut! Men lite trist bli bakåtflyttad 2 v. Då!
  • lillmysan

För mig kändes det också sent att ha RUL i v.20(eller nästan 18+6) det finns ju vissa som får i v.18..men i vår kommun är det så fullbokat så man får vara glad att man ens får RUL typ, Hahaha ????

• frucgsvensson
    lillmysan skrev 2016-01-22 07:40:37 följande:

För mig kändes det också sent att ha RUL i v.20(eller nästan 18+6) det finns ju vissa som får i v.18..men i vår kommun är det så fullbokat så man får vara glad att man ens får RUL typ, Hahaha ????

Jag hade också sent, vecka 20. (19+2). Jag kände ändå att ju större barnet är desto mer kan dom kanske se då dom mäter osv.
  • lillmysan

Ja så kan man också se det :D

Är det förresten någon som kan tipsa om någon gravidblogg? Helst som är i samma tidsram som oss

frucgsvensson skrev 2016-01-22 11:20:08 följande:

Jag hade också sent, vecka 20. (19+2). Jag kände ändå att ju större barnet är desto mer kan dom kanske se då dom mäter osv.

• Ellaria
    Elinwyens skrev 2016-01-22 16:36:24 följande:

Vill någon släppa in mig i Facebook gruppen?;D

Den är stängd för nya medlemmar, tyvärr.
    You know nothing, Jon Snow
Svar på tråden Junibebisar 2016