Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag vet att vi är några stycken som har RUL imorgon, gissar att ni är lika förväntansfull som jag! Lycka till imorgon :)
Vecka 19 imorgon, så himla trött och irriterad på min stackars sambo och min övriga familj(föräldrar). Som ett åskmoln! Någon som känner igen sig? Tänker på lågt hb, men blir man irriterad av det? Jobbigt att inte kunna kontrolla sina känslor.
Jag är i vecka 22 nu och har i flera nätter haft stark, brännande klåda. Ibland är jag uppe två timmar på natten och bara kliar mig. Jag kliar kraftigt och det går över, men bara i 10-20 sekunder, sen börjar det om... När jag googlat kommer info om "graviditetsklåda" som beror på att gallan och levern inte fungerar riktigt utan det går ut gallsyror i blodet som skapar klådan. Jag har tänkt att ringa mödravården i morgon för att se om jag kan få tid för blodprov som kan påvisa gallsyror. Men i natt så kliade det knappt nåt! Skönt, men jag vill inte ringa Mödravården i onödan så jag börjar fundera om det är något annat? Ex att jag tar kalcium eller järntillskott på kvällen. Någon annan som har klåda på kvällar och nätter?
Jobbigt med klåda! Är inte kul när sömnen blir störd av sånt...
Själv tror jag att jag fått karpaltunnelsyndrom. Har vaknat med bortdomnade tummar och pekfingrar. Ska höra med bm imorgon när jag ska dit
Jobbigt med klåda! Är inte kul när sömnen blir störd av sånt...
Själv tror jag att jag fått karpaltunnelsyndrom. Har vaknat med bortdomnade tummar och pekfingrar. Ska höra med bm imorgon när jag ska dit
Någon som känner igen detta :
Smärta i högra ljumsken (långt ner) som strålar lite ner mot låret, känns som knivhugg några sekunder och däremellan lite molande eller ingenting. Förvärras när jag rör mig, gick över efter varmt bad och vila.
Hade denna smärtan hela kvällen igår och det var riktigt obehagligt. Hade haft en ganska tuff jobbdag och åkt pulka med barnen. känner av foglossning runt bäckenet vid ryggslutet /höfterna och funderar på om denna smärtan i ljumsken också kan vara foglossning. Eller nerv i kläm kanske, bebisen som tryckte på nåt?
Är i v 21.
Någon som känner igen detta :
Smärta i högra ljumsken (långt ner) som strålar lite ner mot låret, känns som knivhugg några sekunder och däremellan lite molande eller ingenting. Förvärras när jag rör mig, gick över efter varmt bad och vila.
Hade denna smärtan hela kvällen igår och det var riktigt obehagligt. Hade haft en ganska tuff jobbdag och åkt pulka med barnen. känner av foglossning runt bäckenet vid ryggslutet /höfterna och funderar på om denna smärtan i ljumsken också kan vara foglossning. Eller nerv i kläm kanske, bebisen som tryckte på nåt?
Är i v 21.
Jag undrar om inte jag också har åkt på det. Trodde till en början att jag liksom sov för stilla och krampaktigt i en och samma ställning men händerna har börjat domna allt mer nu. Har inte pratat med bm än om det. Hoppas det inte blir värre än så här bara.
Jag vet att vi är några stycken som har RUL imorgon, gissar att ni är lika förväntansfull som jag! Lycka till imorgon :)
Hej allihopa
Tänkte se om jag kan hoppa in här, jag väntar nr2 med bf 20/6?
Bor i Kalmar och har en son på 11 månader.