• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Velveteen
    Gweny skrev 2016-02-03 10:30:11 följande:

Jag gick också upp av det. Plus från min hypo som gjort mig överviktig. Så hoppas jag inte lägger på så mycket under denna graviditet. Tufft för kroppen.

Jag har också hypo, så jag tänker att man kan vara känsligare för hormonbehandlingar då. Men har ju inte fått det bekräftat av läkare, att det hänger ihop.
  • Kawinna
    Lutetzia skrev 2016-02-05 13:55:13 följande:

Är det någon annan i v 20 som inte känner tydliga fosterrörelser än? Jag kan känna att det bubblar till lite i magen då och då men är osäker på om det är bebisen eller bara tarmarna. 

Vet du var du har moderkakan? Sitter den i framvägg så dröjer det ju längre :) min sitter i framvägg och jag har börjat känna nu i v. 20 men jag är ju omföderska också så.
  • frucgsvensson
    Kawinna skrev 2016-02-07 08:59:46 följande:

Vet du var du har moderkakan? Sitter den i framvägg så dröjer det ju längre :) min sitter i framvägg och jag har börjat känna nu i v. 20 men jag är ju omföderska också så.

Det behöver dock inte vara så heller. Jag har min i framvägg, är förstföderska och kände i v. 18-19 buffar från insidan och i v. 20 på utsidan. Nu är set full aktivitet att hela magen rör sig i slutet på vecka 23.

Men allt är individuellt ju
  • annieh897

Hur långt har ni andra kommit med förberedelser inför bebis ankomst? Vi har som sagt beställt barnvagn, skaffat babyskydd och en hel del kläder.

• Gweny
    annieh897 skrev 2016-02-08 16:06:36 följande:

Hur långt har ni andra kommit med förberedelser inför bebis ankomst? Vi har som sagt beställt barnvagn, skaffat babyskydd och en hel del kläder.

Har köpt lite kläder, skötbädd. Håller på att kollar runt på barnvagn, men svårt.
  • vindruvan

Vi har köpt liggdel till vagnen (den köpte vi av en kompis och tänker beställa resten av vagnen om några veckor), babyskydd (av min syster), spjälsäng har vi kvar efter storasyster men den behöver kompletteras med madrass m.m., skötbädd har vi köpt. Lite kläder för att det är så mysigt att köpa.

Tyckte att jag var mer "stressad" att fixa allting med första barnet, jag tänker att det är så långt kvar och visserligen är vi i v 20 så det är ju långt kvar också.

• odie

Var iväg till Ullared i helgen så nu är allt utom babyskydd fixat, har lite svårt att bestämma vilken vi ska köpa!
  • bryrmiginte

Vagn, bärsele, babygym, spjälsäng, massa kläder. städat ut rummet han/hon ska få senare så det är gjort
Svar på tråden Junibebisar 2016