Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=76446358][quote-nick]vindruvan skrev 2016-03-16 17:12:38 följande:[/quote-nick]Vill fråga er om ni tycker att ni har ändrats när det gäller tex stresstålighet. Jag har kunnat ha det körigt på jobbet utan att känna att jag bara vill lägga mig och gråta, det är helt annorlunda nu... jag har en jobbig vecka på jobbet när jag står med full barngrupp på 22 barn och med vikarier (min enda fasta kollega är bortrest), de återstående dagarna nu är jag själv med en ny vikarie och ingen mer hjälp finns att få. Jag har ont i höfter och ischias, men just stressen över att allt hänger på mig och att barnen givetvis testar en ny vuxen i gruppen på alla sätt (ofta hög ljudnivå) påverkar mig jättemycket. Jag vill bara gå hem och gråta. Min arbetsmoral och lust att engagera mig känns lika med noll nu.
Jag blir frustrerad då jag inte är van vid att reagera såhär.
Någon mer som blivit känsligare?[/quote
Jag jobbar som ekonom och är van vid stress, har alltid gillat när det är lite stressigt. Men sen jag blev gravid har jag blivit så känslig, klarar inte alls av stress och minsta lilla stressar mig. Det började redan i v 17 ungefär.. Tog allt personligt och kunde gråta för minsta lilla. Nu v29 har det blivit bättre men jag är också sjukskriven på 50% så det kan vara därför. Min läkare sjukskrev mig på en gång pga stress. Hon sa att stress är inte bra för barnet och du ska njuta/vara glad av att vara gravid, sen v20 är jag sjukskriven 50%.
Jag tycker det kan vara värt att gå till en annan läkare och förklara hur ni mår och se om den läkaren ger er sjukskrivning.
Ojdå haha. Mitt andra inlägg på familjeliv och mitt första svar så vet inte riktigt hur man "svarar" på ett specifikt inlägg.. citera blev inte riktigt rätt..
Du är verkligen inte ensam. Jag har mycket kontakt med folk i jobbet och minsta kritik gör mig ledsen och jag tar det personligt även om det skulle ligga utanför min kontroll. Gäller både kollegor och kunder. Likadant här. Vill bara gå ner i arbetstid och tänker på att få vila. Tyvärr är jag för envis att göra det på eget bevåg och läkaren vägrar hittills sjukskriva mig. Så kämpar på en dag i taget.
Jag har dock bara två veckor kvar att jobba ungefär innan jag får gå på gravpenning. Dagarna känns såååå långa och dryga nu. Räknar ner!
Räknar också ner nu! Inte många arb.dagar kvar. Hjärnan har liksom stängt av sig på jobb.
Ja, eller hur. Jag har dock en arbetshelg kvar, påskhelgen. Fredagen efter går jag :)
Skönt på ett sätt att höra att det verkar vara många som känner/mår likadant. Då är det inte jag som håller på att bli galen...
Ja det är kämpigt med jobbet (just nu är det inte som det ska vara på min arbetsplats så det bidrar ju såklart), jag vill också ha lite energi och tålamod kvar när jag kommer hem till min familj. Snart helg och sen är det kortare veckor iom påsken.
Skönt för er som snart går på ledighet!
Hur funkar det med föräldrapenning för pappan när man inte är gifta? Vi ska skriva på faderskapsbekräftelse om ett par veckor. Kan min sambo meddela f-kassan om det så att han kan söka föräldrapenning redan då eller hur funkar det?
Hur funkar det med föräldrapenning för pappan när man inte är gifta? Vi ska skriva på faderskapsbekräftelse om ett par veckor. Kan min sambo meddela f-kassan om det så att han kan söka föräldrapenning redan då eller hur funkar det?