Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
När jag väntade sonen fick jag hemska ilningar/hugg i skruttan, minns inte riktigt när det började men kan gissa kring v 30-32 något. Nu har det börjat denna gång också. Är i v 29. Bebisen ligger väldigt långt ner, för känner mest sparkar 10-15 cm nedanför naveln, sonen sparkade mer ut i sidorna då även han låg långt ner. Hur skiljer sig/liknar denna graviditet era tidigare?
Eftersom jag har ganska tätt mellan graviditeterna känner jag att kroppen inte riktigt är i lika god form som förra gången (sonen är 13 månader snart). Och till råga på allt är jag dyngförkyld. Varje nysning eller hostattack är ett experiment för om jag klarar att knipa samtidigt... Borde verkligen ha gjort knipövningarna efter förra förlossningen!
När jag väntade sonen fick jag hemska ilningar/hugg i skruttan, minns inte riktigt när det började men kan gissa kring v 30-32 något. Nu har det börjat denna gång också. Är i v 29. Bebisen ligger väldigt långt ner, för känner mest sparkar 10-15 cm nedanför naveln, sonen sparkade mer ut i sidorna då även han låg långt ner. Hur skiljer sig/liknar denna graviditet era tidigare?
Eftersom jag har ganska tätt mellan graviditeterna känner jag att kroppen inte riktigt är i lika god form som förra gången (sonen är 13 månader snart). Och till råga på allt är jag dyngförkyld. Varje nysning eller hostattack är ett experiment för om jag klarar att knipa samtidigt... Borde verkligen ha gjort knipövningarna efter förra förlossningen!
Jag hade hemsk foglossning med första men har verkligen klarat mig lindrigt denna gång! Kan känna av det mer eller mindre bara, förra gången vart jag sjukskriven 50% redan i v21.
Ne, han har inte börjat förskolan ännu så det slipper vi än så länge! Han får börja samtidigt som lillasyster så han blir hemma ett bra tag till :)
Det är så olika vad olika personer tycker. Och vad Socialstyrelsen tycker, de ändrade sig för ett tag sedan.
Här kan du i alla fall läsa om samsovning och amning. www.babybaby.se/2015/12/sova-med-bebisen-bra-for-amningen/
Klart att alla måste göra vad som känns bäst för en själv och ens barn. Men Socialstyrelsens råd är ju just att samsovning är en risk för PSD... Jag fick en folder på min föräldrakurs om just detta.
Nu är det bara 70 dagar kvar tills vårt lilla mirakel är beräknat att titta ut :) Jag går ju o hoppas på att hon vill komma några dagar tidigare, så jag har lagt in en beställning till den 6 eller 7 juni istället för den 15. För sånt kan ju blivande mamman bestämma, eller hur? ;)
Glukosbelastningen avklarad, tur man inte behöver göra om det... Fy för att behöva vara fastande när man är gravid!
Nu är det bara 70 dagar kvar tills vårt lilla mirakel är beräknat att titta ut :) Jag går ju o hoppas på att hon vill komma några dagar tidigare, så jag har lagt in en beställning till den 6 eller 7 juni istället för den 15. För sånt kan ju blivande mamman bestämma, eller hur? ;)