• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Mamma Lotta
    Liinaa91 skrev 2016-03-24 19:57:16 följande:

Någon som har erfarenhet om hur.man gör när.man inte jobbat ihop en inkomst utan varit en student innan man blev gravid

Har du arbetat på helger och lov innan graviditeten? Allt du har arbetat oavsett hur mycket och hur länge kan ha en inverkan på din SGI inför föräldraledigheten, mitt råd är att du kontaktar fk och frågar! Har du däremot inte haft någon som helst inkomst så får du din föräldrapenning utifrån ett lägsta belopp jag tror det är ca 280 kr per dag före skatt!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Liinaa91
    Mamma Lotta skrev 2016-03-25 22:18:10 följande:

Har du arbetat på helger och lov innan graviditeten? Allt du har arbetat oavsett hur mycket och hur länge kan ha en inverkan på din SGI inför föräldraledigheten, mitt råd är att du kontaktar fk och frågar! Har du däremot inte haft någon som helst inkomst så får du din föräldrapenning utifrån ett lägsta belopp jag tror det är ca 280 kr per dag före skatt!

Jag har jobbar fullt innan jag började studera så dom borde gälla?
  • vindruvan
    Liinaa91 skrev 2016-03-26 18:07:25 följande:

Jag har jobbar fullt innan jag började studera så dom borde gälla?

Jag tror att det räknas på de senaste 6 månaderna/året innan bf. Men säkrast är att kolla direkt med FK för det finns ju vissa saker som skyddar ens SGI också.
  • Tiana

Städat ett rum = sammandragningar. Tur jag ska till doktorn på onsdag! Kommer inte kunna jobba om det ska vara så här.

• HeIena

Jag kan vara ståendes i ungefär 20 min innan mina sammandragningar kommer. Jag har varit såhär nu i ca 6 veckor. Inte roligt.

Läkarna tror att det är en urinvägsinfektion som ligger och gror men dom får inte bukt på den. Väntar på resultat från odling av urinprov som jag gjorde tidigare i veckan. Har ni stökigt med sammandragningar, åk och kolla upp er! Urinvägsinfektion kan leda till njurbäckeninflammation och kan reta livmodertappen ordentligt.

• Tiana

Har lämnat urinprov i flera omgångar som inte visar något. Får nog göra det på onsdag igen skulle jag tro. Bara att vänta och se.

• HeIena
    Tiana skrev 2016-03-27 22:32:15 följande:

Har lämnat urinprov i flera omgångar som inte visar något. Får nog göra det på onsdag igen skulle jag tro. Bara att vänta och se.

Åhå okej. Ja för mig så har det visat på urinproven jag skickat in att jag har vita blodkroppar i urinen. Jag har fått äta penicillin i två omgångar men det lättar inte iaf.

Vi ska nog ringa förlossningen imorgon och be om hjälp.

Jag har legat hela dagen och nu reste jag på mig i 5 min för att plocka in disk i diskmaskinen och jag höll inte på att ta mig därifrån eftersom hela jag vek mig pga trycket i magen.

Hoppas det löser sig för dig!
  • mopstops

Jag har också mycket sammandragningar. Hade inte alls med sonen men nu räcker det nästan med att jag ställer mig upp så är magen stenhård. Men vad ska en göra liksom?

• HeIena
    mopstops skrev 2016-03-28 08:07:18 följande:

Jag har också mycket sammandragningar. Hade inte alls med sonen men nu räcker det nästan med att jag ställer mig upp så är magen stenhård. Men vad ska en göra liksom?

Ja usch samma här. Så tråkigt. Huvudsaken inte tappen blir påverkad så är det ju lugnt. Förutom att man inte kan göra någonting alls om dagarna då..
Svar på tråden Junibebisar 2016