Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Någon som har erfarenhet om hur.man gör när.man inte jobbat ihop en inkomst utan varit en student innan man blev gravid
Har du arbetat på helger och lov innan graviditeten? Allt du har arbetat oavsett hur mycket och hur länge kan ha en inverkan på din SGI inför föräldraledigheten, mitt råd är att du kontaktar fk och frågar! Har du däremot inte haft någon som helst inkomst så får du din föräldrapenning utifrån ett lägsta belopp jag tror det är ca 280 kr per dag före skatt!
Jag har jobbar fullt innan jag började studera så dom borde gälla?
Städat ett rum = sammandragningar. Tur jag ska till doktorn på onsdag! Kommer inte kunna jobba om det ska vara så här.
Jag kan vara ståendes i ungefär 20 min innan mina sammandragningar kommer. Jag har varit såhär nu i ca 6 veckor. Inte roligt.
Läkarna tror att det är en urinvägsinfektion som ligger och gror men dom får inte bukt på den. Väntar på resultat från odling av urinprov som jag gjorde tidigare i veckan. Har ni stökigt med sammandragningar, åk och kolla upp er! Urinvägsinfektion kan leda till njurbäckeninflammation och kan reta livmodertappen ordentligt.
Märker knappt av sammandragningar alls men får däremot ont i ryggslut och bäcken.
Har lämnat urinprov i flera omgångar som inte visar något. Får nog göra det på onsdag igen skulle jag tro. Bara att vänta och se.
Har lämnat urinprov i flera omgångar som inte visar något. Får nog göra det på onsdag igen skulle jag tro. Bara att vänta och se.
Jag har också mycket sammandragningar. Hade inte alls med sonen men nu räcker det nästan med att jag ställer mig upp så är magen stenhård. Men vad ska en göra liksom?
Jag har också mycket sammandragningar. Hade inte alls med sonen men nu räcker det nästan med att jag ställer mig upp så är magen stenhård. Men vad ska en göra liksom?