• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ebe91
    Plärtan skrev 2016-03-14 17:18:02 följande:

Hur länge planerar ni att jobba? Jag tänkte jobba till 15/5 och har bf 9/6. Jobbar som personlig assistent och på en fritidsgård och har rätt mycket foglossning så det känns hyfsat tungt, dock jobbar jag inte heltid längre så det underlättar ju :)

Ska söka gravpenning så kommer jobba sista dagen 21/4 (bf 21/6).
  • vindruvan
    Plärtan skrev 2016-03-14 17:18:02 följande:

Hur länge planerar ni att jobba? Jag tänkte jobba till 15/5 och har bf 9/6. Jobbar som personlig assistent och på en fritidsgård och har rätt mycket foglossning så det känns hyfsat tungt, dock jobbar jag inte heltid längre så det underlättar ju :)

Jag har sökt grav.penning och om jag får den beviljad jobbar jag till kristi himmelfärdshelgen och sen går jag på ledigt. Min kollega fick sitt godkänt för några veckor sedan så jag räknar lite med att även mitt går igenom. 

Om du har ett tungt jobb och inte kan bli omplacerad till andra lättare arbetsuppgifter så borde du söka grav.penning, det är inte alls krångligt och kostar ju inget.  

• frucgsvensson
    ebe91 skrev 2016-03-14 18:59:20 följande:

Ska söka gravpenning så kommer jobba sista dagen 21/4 (bf 21/6).

Oj du får nog skynda att skicka in ansökan nu, det kan ta flera veckor innan du får beslut. Och sen ska du skicka in en försäkran också. Vet inte om det är handläggningstid efter det OCKSÅ för att räkna ut ekonomiskt osv.
  • ebe91
    frucgsvensson skrev 2016-03-14 22:40:18 följande:
    Oj du får nog skynda att skicka in ansökan nu, det kan ta flera veckor innan du får beslut. Och sen ska du skicka in en försäkran också. Vet inte om det är handläggningstid efter det OCKSÅ för att räkna ut ekonomiskt osv.