Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Skriver ni på faderskapet innan barnet är fött? Det gjorde vi efter några veckor på socialkontoret med första barnet minns jag. Däremot var det inga problem för pappan att ta ut tillfällig fp då barnet låg inskrivet på neo sina första veckor och därefter ta ut sina 10 "pappadagar".
Hur funkar det med föräldrapenning för pappan när man inte är gifta? Vi ska skriva på faderskapsbekräftelse om ett par veckor. Kan min sambo meddela f-kassan om det så att han kan söka föräldrapenning redan då eller hur funkar det?
Hur lång tid tar försäkringskassan på sig att registrera inkomst? När jag skickade in moderskapsintyget kom pappren fort, men nu när de ska registrera arbetsgivare och inkomst händer ingenting. Loggar jag in står min arbetsgivare som jag hade för 17 år sedan där, har turligt nog inte behövt använda mig av fk under den här tiden.
Jag vill bara veta och börja planera lite nu när jag gått in i sista trimestern :)
Jag lämnade mina papper till arbetsgivaren (förfrågan om inkomst). Min arbetsgivare lämnade in inkomstuppgifterna efter någon dag och jag fick då meddelande från FK att logga in via mina sidor och granska de lämnade inkomstuppgifterna. Efter att jag godkänt de fastställde de min SGI efter någon vecka. Gick snabbt och smidigt... Tror att du behöver påminna din arbetsgivare att lämna in uppgifterna till FK.
Skriver ni på faderskapet innan barnet är fött? Det gjorde vi efter några veckor på socialkontoret med första barnet minns jag. Däremot var det inga problem för pappan att ta ut tillfällig fp då barnet låg inskrivet på neo sina första veckor och därefter ta ut sina 10 "pappadagar".
Jag lämnade mina papper till arbetsgivaren (förfrågan om inkomst). Min arbetsgivare lämnade in inkomstuppgifterna efter någon dag och jag fick då meddelande från FK att logga in via mina sidor och granska de lämnade inkomstuppgifterna. Efter att jag godkänt de fastställde de min SGI efter någon vecka. Gick snabbt och smidigt... Tror att du behöver påminna din arbetsgivare att lämna in uppgifterna till FK.
Någon som har erfarenhet om hur.man gör när.man inte jobbat ihop en inkomst utan varit en student innan man blev gravid
Någon som har erfarenhet om hur.man gör när.man inte jobbat ihop en inkomst utan varit en student innan man blev gravid