• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Moorii
    Tiana skrev 2016-05-13 11:13:41 följande:

Idag kom beskedet till slut! Äntligen!

Åh, vad skönt!
  • Bibi84
    Tiana skrev 2016-05-13 11:13:41 följande:
    Idag kom beskedet till slut! Äntligen!
    va skönt!
    Fick själv svar från "NAV", jag har fått godkänd mamma ledighet och fått pappans dagar. Så det är otroligt skönt. 

Idag skulle vara en lugn dag, men blev inte så lugn ändå, så nu ligger jag och alla kidsen och degar med ipad's och data...och pricken över i;et, det blir pizza och kebab till middag. OTROLIGT skönt att slippa laga mat.

Har också hittat en väska idag som jag ska använda som skötväska, hittade på HM, två stora fack, PRECIS som jag letat efter. Kostade bara 200:-, istället för 500:-. Ett bra kap. Så har packat den med lite grejer och så la jag ned tofflor i min väska med lite ammetoppar osv. Mina fötter fylls med vatten efter mina förlossningar, ser inte UT!!!! så gammelmors strumpor och slippers MÅSTE vara med. 
    Barnstätet är tatt ned från loftet, så det är klart, och sängen är klar, vagnen är klar.... Nu kan bebis komma.
  • Bibi84
    Gweny skrev 2016-05-13 09:15:50 följande:
    Oj ja det låter ju som du säkert slipper det denna gången med då.

Jag gick över mycket med 1a och fick 5 dgr före med 2a.. Så vi får se nu.
    Såg i en gammal tråd att vi väntade nr 2 samtidigt. hur gamla var dina barn nu igen?
    Mina är 6 (maj) , 5 (juni, skulle vara augusti)  och 2 (april).
  • annanaa

Spjälsängen har stått monterad & bäddad i veckor, barnvagn & babyskydd står i hallen och väntar. Skötbord & det mesta i hygienväg är klart. Kläder i oändliga mängder. Har väl egentligen bara bbväskan kvar att packa men jag känner mig inte alls klar!

Som förstföderska har jag ställt in mig på att äsch, jag kommer över tiden! Men så drömde jag att jag skulle föda och nu har jag panik. Känns som det är så mycket kvar! Jag och mannen har storstädat idag och imorgon kommer mamma och hjälper mig med altanen och att frosta ur frysen...

Imorgon går jag in i vecka 36...

• valpis85

Är det nära förlossningen om man får förvärkar mer och mer. Har haft sedan vecka 34. Hade aldrig det med första barnet och då gick även vattnet innan värkar

• Bibi84

vilken vecka är du i nu? varfje gång jag får sånna förvärkar som är extrema...dvs. att jag måste andas igenom dom och använda vetekudde, plus att dom har varit 2-3 min mellanrum och hållt i 2-3 min så har jag tagit alvedon x2 för att se om det försvinner. Dock har jag haft två sånna intensiva kvällar, en mellan intensiv kväll utan tabletter. jag skulle tro att min förlossning är ganska nära, går in i v. 34+0 på söndag, har också varit lös i magen, inte så hungrig, ganska pigg så länge jag inte gör för mycket, för sen kommer en trött chock mitt i allt. 

Jag hoppas på fl ganska snart då jag faktiskt är trött på att vara gravid, 4 gången nu på 6 år. hahaha... så hoppas att efter v. 34+0 så startar fl. 

• valpis85

Jag går in i vecka 37 på söndag.

Bibi84 skrev 2016-05-13 19:03:26 följande:

vilken vecka är du i nu? varfje gång jag får sånna förvärkar som är extrema...dvs. att jag måste andas igenom dom och använda vetekudde, plus att dom har varit 2-3 min mellanrum och hållt i 2-3 min så har jag tagit alvedon x2 för att se om det försvinner. Dock har jag haft två sånna intensiva kvällar, en mellan intensiv kväll utan tabletter. jag skulle tro att min förlossning är ganska nära, går in i v. 34+0 på söndag, har också varit lös i magen, inte så hungrig, ganska pigg så länge jag inte gör för mycket, för sen kommer en trött chock mitt i allt. 

Jag hoppas på fl ganska snart då jag faktiskt är trött på att vara gravid, 4 gången nu på 6 år. hahaha... så hoppas att efter v. 34+0 så startar fl. 

• Sookie85

Har en fråga om förvärkar:

Igår kväll hade jag jätte ont först i ryggslutet som varade över 1 timme, kändes som mensvärk fast mkt värre och det höll i sig hela tiden. Sen släppte det men kom tillbaka efter nån timme och då hade jag stark mensvärk i 20 min men nere i magen, kommer som kramper fast de håller i sig.

är detta förvärkar?? Idag mår jag bra igen....

• Bibi84

trodde förvärkar var som sammandragningar, fast med en styrka. Men det kan gott vara det. Lite osäker.

Själv är jag på min 3 dag med tömning, och nu dom sista 30 min har jag nog tömt allt som går att tömma. är TRÖTT och vill sova, men magen vill inte, plus halsbrand pga. coca cola. not very nice. Känns nästan som om man ska föda imorgon.

• valpis85

Vet igentligen inte skillnaden men min mage blir stenhård och så får jag ett tryck neråt och det fick jag massor igår och redan nu på morgonen 2 gånger.

Svar på tråden Junibebisar 2016