Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Idag kom beskedet till slut! Äntligen!
Spjälsängen har stått monterad & bäddad i veckor, barnvagn & babyskydd står i hallen och väntar. Skötbord & det mesta i hygienväg är klart. Kläder i oändliga mängder. Har väl egentligen bara bbväskan kvar att packa men jag känner mig inte alls klar!
Som förstföderska har jag ställt in mig på att äsch, jag kommer över tiden! Men så drömde jag att jag skulle föda och nu har jag panik. Känns som det är så mycket kvar! Jag och mannen har storstädat idag och imorgon kommer mamma och hjälper mig med altanen och att frosta ur frysen...
Imorgon går jag in i vecka 36...
Är det nära förlossningen om man får förvärkar mer och mer. Har haft sedan vecka 34. Hade aldrig det med första barnet och då gick även vattnet innan värkar
vilken vecka är du i nu? varfje gång jag får sånna förvärkar som är extrema...dvs. att jag måste andas igenom dom och använda vetekudde, plus att dom har varit 2-3 min mellanrum och hållt i 2-3 min så har jag tagit alvedon x2 för att se om det försvinner. Dock har jag haft två sånna intensiva kvällar, en mellan intensiv kväll utan tabletter. jag skulle tro att min förlossning är ganska nära, går in i v. 34+0 på söndag, har också varit lös i magen, inte så hungrig, ganska pigg så länge jag inte gör för mycket, för sen kommer en trött chock mitt i allt.
Jag hoppas på fl ganska snart då jag faktiskt är trött på att vara gravid, 4 gången nu på 6 år. hahaha... så hoppas att efter v. 34+0 så startar fl.
Jag går in i vecka 37 på söndag.
vilken vecka är du i nu? varfje gång jag får sånna förvärkar som är extrema...dvs. att jag måste andas igenom dom och använda vetekudde, plus att dom har varit 2-3 min mellanrum och hållt i 2-3 min så har jag tagit alvedon x2 för att se om det försvinner. Dock har jag haft två sånna intensiva kvällar, en mellan intensiv kväll utan tabletter. jag skulle tro att min förlossning är ganska nära, går in i v. 34+0 på söndag, har också varit lös i magen, inte så hungrig, ganska pigg så länge jag inte gör för mycket, för sen kommer en trött chock mitt i allt.
Jag hoppas på fl ganska snart då jag faktiskt är trött på att vara gravid, 4 gången nu på 6 år. hahaha... så hoppas att efter v. 34+0 så startar fl.
Har en fråga om förvärkar:
Igår kväll hade jag jätte ont först i ryggslutet som varade över 1 timme, kändes som mensvärk fast mkt värre och det höll i sig hela tiden. Sen släppte det men kom tillbaka efter nån timme och då hade jag stark mensvärk i 20 min men nere i magen, kommer som kramper fast de håller i sig.
är detta förvärkar?? Idag mår jag bra igen....
trodde förvärkar var som sammandragningar, fast med en styrka. Men det kan gott vara det. Lite osäker.
Själv är jag på min 3 dag med tömning, och nu dom sista 30 min har jag nog tömt allt som går att tömma. är TRÖTT och vill sova, men magen vill inte, plus halsbrand pga. coca cola. not very nice. Känns nästan som om man ska föda imorgon.
Vet igentligen inte skillnaden men min mage blir stenhård och så får jag ett tryck neråt och det fick jag massor igår och redan nu på morgonen 2 gånger.