Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Har en fråga om förvärkar:
Igår kväll hade jag jätte ont först i ryggslutet som varade över 1 timme, kändes som mensvärk fast mkt värre och det höll i sig hela tiden. Sen släppte det men kom tillbaka efter nån timme och då hade jag stark mensvärk i 20 min men nere i magen, kommer som kramper fast de håller i sig.
är detta förvärkar?? Idag mår jag bra igen....
Fick det igen inatt, varade ca 20 min, tog en alvedon och kunde somna om.
Var även dålig i magen och jag som har haft svårt att gå på toa...
Är det lugnt att ta en alvedon varje natt? Blir nojig för bebisens skull men det gör ju så ont.
Är i v 36+3.
Fortfarande dålig i magen.... helt slut i kroppen. Tryck framför.
Har inte haft förvärkar på några dagar nu....får se vad som händer där.
Såg i en gammal tråd att vi väntade nr 2 samtidigt. hur gamla var dina barn nu igen?
Mina är 6 (maj) , 5 (juni, skulle vara augusti) och 2 (april).
Hmm nu när jag läser om alla som har dålig mage undrar jag själv om mitt e på g snart. Har fått äta lactulos o linfrö hela gravditeten för jag blev förstoppad tidigt men nu de senaste dagarna så har jag inte behövt ta nåt. Tömmer inte flera ggr per dag men det går ju 1 gång om dagen iallafall. Är i v 36
Också dålig i magen nu i vecka 36... De senaste tre dagarna har jag gjort nr 2 typ 10 ggr om dan istället för en. Hoppas det betyder att det snart är på gång! Fast jag har ingen direkt känsla av att det är på gång annars. Möjligen att fötter och händer har svullnat mycket sista dagarna men det beror nog mest på värmen utomhus... Bara en bebis född i denna tråd hittills va? Borde ju bli fler väldigt snart med tanke på att vi är i mitten av maj nu!!!
Jag har bara haft en tömningsdag tidigare, nu är jag in på dag nr 4. Jag blev helt galen inatt när jag hade så ont i magen då den jobbade så mycket med att tömma sig. Det känns som att tarmarna gör sig klara för att vara helt tomma. Känner mig konstig idag, trött i kroppen, vill bara ligga i sängen.
Men kan ju inte göra det med 3 kids in tha house. Mannen är ju klart hemma och väntar bara på att det ska sätta igång. :)
Jag har också varit kass i magen de senaste dagarna och jag hoppas att det är på g har förvisso inte mer förvärkar men jag har ju gått in i v 37 så det är väl bara att hoppas! Jag har varit trög i magen innan men de senaste dagarna har jag helt plötsligt bara fått rusa! Nu får han gärna komma!!
Vill ni så finns det en grupp på Facebook juni mammor 2016 där vi kan följas åt pma mig på fb Lotta Isberg Larsson så addar jag er som vän och lägger till er i gruppen!
Wow - samma upplevelse! Hoppas vi bada far foda vaginalt nu da. Min Mathilda blir 4 strax innan bebisen kommer - hur gammal ar din? BF 5 juni har, du da?
I natt var det min tur att få en förvärk. Bara en och den släppte efter fyra minuter. Tror inte något kommer att hända på veckor förstföderska som man är, men man vet ju aldrig.
Något nytt att ta upp med barnmorskan på tisdag i alla fall :)